به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قزوین، مهندس "مصطفی قاسمی" سرپرست واحد 122 افزود: عملکرد این نرم افزار بدین صورت است که هر یک از خودروهای امداد حوادث تلفن همراهی که نرم افزار بر روی آن نصب شده را به همراه داشته و با استفاده از آن و گرفتن عکس های متعدد از حادثه و ثبت آن در سیستم با کارایی مطلوب مورد بهره وری قرار می گیرد.
وی در ادامه افزود: این نرمافزار که نسخه اندرویدی نرمافزار سامانه ١٢٢ است با استفاده از فنآوری اطلاعات روز علاوه بر مدیریت حوادث به صورت متمرکز، شامل مزایایی چون افزایش سرعت و ارائه خدمات مطلوب همراه با کاهش هزینه،دقت در ثبت و اطلاع رسانی حوادث،پایش،بررسی و تحلیل وضعیت موجود بصورت متمرکز،امکان درج اتوماتیک موقعیت جغرافیایی حادثه(نقاط x،y)، اعمال کنترل متمرکز در تمامی سطوح مدیریتی و عملیاتی،امکان ردیابی سریع حوادث و افزایش بازده فعالیت های مرتبط با شرایط اضطرار را شامل می شود.
وی در ادامه از دیگر مزایای این نرم افزار را ارسال گزارش از طریق شبکه،نحوه عملکرد پیمانکاران مربوط را در دو بخش زمان، و کیفیت را رصد و ارزیابی میکند،نرمافزار «سامعه» برای مدیران عالی شرکت، امکان ارزیابی عملکرد مدیران میانی و عملیاتی را هنگام بروز حادثه فراهم میکند،یکی دیگر از امکانات این نرمافزار، مشخص کردن برخی حوادث با برچسب «ویژه» است، به این معنی که برخی حوادث، جزو مواردی هستند که باید با فوریت به آنها رسیدگی شود وکنترل موقعیت استقراراکیپ مستقر در محل حادثه عنوان نمود.
وی در پایان افزود:تمامی موارد اجزای فرایندی است که با بهره گیری از فناوری های نوین ارتباطی مورد بهره وری قرار گرفته شده است که منجر به رضایت مشترکین شرکت آب و فاضلاب شهری استان قزوین گردیده است.