X
گفت‌وگوهای صریح و فراگیری را برای اصلاح روش‌های مصرف و تقاضا سامان دهیم
پیام وزیرنیرو به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی؛

 گفت‌وگوهای صریح و فراگیری را برای اصلاح روش‌های مصرف و تقاضا سامان دهیم

وزیر نیرو با صدور پیامی ضمن گرامی‌داشت فرارسیدن روز ارتباطات و روابط عمومی تاکید کرده است که اصلاح روش‌های مصرف و تقاضاي آب و انرژی به عنوان یکی از مهمترین اهداف و ماموریت‌های روابط‌عمومی‌ها زمانی به موفقیت می‌رسد که بتوانیم گفت‌وگوهای صریح و فراگیری در میان تمامی ذینفعان را سامان دهیم.
دوشنبه، 30 اردیبهشت 1398 | Article Rating

متن کامل پیام رضا اردکانیان، وزیر نیرو به مناسبت ۲۷ اردیبهشت، روز ارتباطات و روابط عمومی به شرح زیر است:

روابط عمومی، فعالیتی دانش محور، مبتنی بر شناخت عمیق از وضعیت موجود، دارای توانمندی لازم برای ارتباط‌ گیری با مردم و اعتمادسازی است. نقش و اهمیت روابط عمومی‌ها در دهه اخیر بسیار فراتر رفته و خود به یکی از کنشگران حوزه عمومی تبدیل شده‌اند. اینک روابط عمومی‌ها هم بر تفکر و تصمیمات و بایدها و نباید‌ها درون سازمانی تاثیرگذارند و هم، افکار عمومی متاثر از نوع ارتباط با آنها است. این تعریفی جدید از روابط سازمان و مخاطب است که روابط عمومی را از نقش یگانه انتقال دهنده پیام خارج ساخته است.

برای ما که در صنعت آب و برق خدمتگذار مردم هستیم، اصلاح روش‌های مصرف و تقاضای آب و انرژی به عنوان یکی از مهمترین اهداف و ماموریت‌های روابط‌عمومی‌ها، توان مضاعفی طلب می‌کند و زمانی به موفقیت می‌رسیم که بتوانیم گفت‌وگوهای صریح و فراگیری در میان تمامی ذینفعان را سامان دهیم. جلب مشارکت مشترکان خانگی، تجاری، کشاورزی و صنعتی در مدیریت مصرف و تقاضا، کاری نیست که به راحتی انجام شدنی باشد و تحقق این امر مستلزم دانش و فعالیت اجتماعی گسترده می‌باشد که روابط عمومی رکن مدیریت آن است.

این امر، نهایتاً باید به افزایش اعتماد بین مردم و سازمان‌های مرتبط با صنعت آب و برق، ارتقای سواد آب و انرژی در مخاطبان و به ویژه مردم، طراحی سازوکارهای مشارکت مصرف کنندگان در تصمیم سازی‌ها، نوسازی اطلاعات و دانسته‌های مردم درباره وضعیت منابع آب و انرژی کشور و همچنین زدودن برخی اطلاعات نادرست و ایجاد ارتباط موثر و متقابل با نخبگان محلی و منطقه‌ای برای همکاری بیشتر با صنعت آب و برق منجر شود.

تصاویر
  • گفت‌وگوهای صریح و فراگیری را برای اصلاح روش‌های مصرف و تقاضا سامان دهیم
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری