X
جشن تجلیل از برگزیدگان مسابقه نقاشی آب=زندگی

 جشن تجلیل از برگزیدگان مسابقه نقاشی آب=زندگی

از برگزیدگان دومین مسابقه نقاشی آب =زندگی به همت شرکت آب و فاضلاب روستایی و شهری مازندران در دوازدهمین شب ماه مبارک رمضان تجلیل به عمل آمد.
یکشنبه، 29 اردیبهشت 1398 | Article Rating

به گزارش اداره روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب مازندران؛ جشن دومین مسابقه نقاشی آب=زندگی ویژه نوآموزان و دانش آموزان مقطع ابتدایی با هدف ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب از سطح مدارس با حضور برگزیدگان این مسابقه و خانواده هایشان در دوازدهمین شب ماه مبارک رمضان در سالن آمفی تئاتر حوزه هنری مازندران برگزار شد.
در این مراسم مهندس سید مظاهر حسینی مدیر امور آبفار شهرستان ساری با گرامیداشت سال رونق تولید اظهار داشت: فراوانی و رایگان بودن آب توهم است ، ما سالهای زیادی دچار خشکسالی بودیم و با بارندگی کوتاه مدت فصلی و تغییرات اقلیمی، خشکسالی های چندین ساله برطرف نمی شود لذا نباید توهم پرآبی در جامعه به وجود بیاید و مردم به مصرف بی رویه رو بیاورند ، باید باور داشته باشیم منابع آب شیرین ما همچنان محدود است و فقط حجم مشخصی از آب شیرین در سفره های زیرزمینی در اختیار ماست و با توجه به اینکه آب تولید شدنی نیست و جایگزین ندارد باید مدیریت مصرف آب را امری جدی تلقی کنیم.
وی نقش بانوان در مدیریت مصرف آب و ترویج فرهنگ بهینه مصرف را بسیار مهم خواند و گفت: 85 درصد از کل مصارف آب مشترکین در بخش خانگی مصرف می شود و در این زمینه بانوان بیشتر از دیگر اعضا خانواده در منزل با آب سروکار دارند و از طرفی درکانون خانواده عامل اصلی انتقال فرهنگ و نیز مجری تغییر فرهنگ مصرف بهینه آب محسوب می‌شوند لذا با توجه به نقش بانوان به عنوان مادر یا معلم در انتقال فرهنگ، بایستی خود الگوی مناسب و شایسته‌ای برای فرزندان باشند.
وی افزود: یک زن به عنوان راهنمای اجتماعی خانواده محسوب می شود و در مصرف نیز کل خانواده تابع زنان خانواده هستند، لذا درک زنان از مصرف و چگونگی اصلاح الگوی مصرف می‌تواند در همه افراد خانواده تاثیرگذار باشد و اگر زنان بتوانند ابعاد مدیریت مصرف را در حین مصرف رعایت کنند بدین ترتیب آگاهی و رشد فرهنگی و اجتماعی بانوان باعث اصلاح الگوی مصرف می‌شود.
مهندی حسینی نقش آموزش و پرورش و مدارس را در ترویج مصرف بهینه آب غیر قابل انکار بیان کرد و گفت:کودکان همچون لوح سفیدی هستند که هر چه بر آن نگاشه شود، باقی می ماند لذا معلمان و مربیان در کنار آموزش در پرورش فرهنگ نیز نقش بسزایی دارند و ضروری است از همان ابتدا در ترویج فرهنگ مدیریت مصرف به ویژه آب که مایه حیات است تلاش کنند.
در ادامه این مراسم با همکاری گروه فرهنگی و هنری عمو نیما مراسم شاد و مفرحی برای دانش آموزان اجرا شد و در پایان به نفرات برگزیده مسابقه نقاشی آب=زندگی لوح تقدیر و هدایایی اهداء شد.

 

تصاویر
  • جشن تجلیل از برگزیدگان مسابقه نقاشی آب=زندگی
  • جشن تجلیل از برگزیدگان مسابقه نقاشی آب=زندگی
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری