X
خسارت 100 ميليارد ريال به شبكه آبرساني شهري استان همدان در سيل اخیر

 خسارت 100 ميليارد ريال به شبكه آبرساني شهري استان همدان در سيل اخیر

مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان همدان در گفتگو با خبرگزاري ايرنا گفت: اتحاد، همدلي و مشاركت مسئولان و مردم همدان باعث شد خسارت سيل كاهش يابد.
شنبه، 28 اردیبهشت 1398 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی، سيد هادي حسيني بيدار با بيان اينكه مشكلي براي دفع فاضلاب در شهر همدان به وجود نيامد، افزود: اين نوع بارش سيلابي، براي ما تمرين عملي بود و نشان داد كه كارهاي خوب اثرات خوب مي گذارد.
وي تاكيد كرد: سيلاب در همدان بسيار گسترده بود اما آب هاي سطحي شهري از زير زمين به رودخانه ها منتقل شد و آنچنان در معرض ديد قرار نگرفت.
حسيني بيدار اظهار داشت: با وجود بارندگي حجيم در همدان، يك لحظه آب شهرهاي اين استان قطع نشد و در شهر گيان و منطقه دره مراد بيگ آب مورد نياز مردم، از طريق چشمه تامين شد.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان همدان بيان كرد: مردم توجه داشته باشند كه با وجود بارش هاي خوب، مصرف بهينه را فراموش نكنند و از اسراف بپرهيزند.
وي با اشاره به اينكه هنوز زمين رطوبت خود را دارد و براي كشاورزي تشنه آب نيست، افزود: با وجود اينكه نيمي از فصل بهار گذشته است برداشت از چاه ها نسبت به سالهاي گذشته 900 ليتر در ثانيه كاهش يافته است و از يك هزار و 200 ليتر در ثانيه به 300 ليتر در ثانيه رسيده است.
حسيني بيدار ادامه داد: هنوز كشاورزان چاه هاي خود را راه اندازي نكرده اند و آبياري محصولات كشاورزي از طريق آب هاي سطحي و رودخانه ها انجام مي شود و اين خبر بسيار خوبي براي حفظ منابع آبي است.
وي اضافه كرد: نيروگاه برق شهيد مفتح هيچ گونه برداشت آب زيرزميني ندارد و فقط براي آب آشاميدني كاركنان خود آب برداشت مي كند.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان همدان ادامه داد: اين سيل موجب شد تا نقاط ضعف و قوت خود را بشناسيم و از سيلاب استان هاي سيل زده درس گرفتيم.
وي با اشاره به اينكه در اين مدت 10 تريلي لوله و سه تريلي آب معدني به استان هاي سيل زده ارسال شد، افزود: رانش زمين در گيان نهاوند برخي از چشمه ها را با مشكل مواجه كرد كه آبرساني با تانكر صورت گرفت.
حسيني بيدار گفت: سيل در مجموع نزديك به 100 ميليارد ريال به شبكه آبرساني شهري استان خسارت وارد كرد.
وي با بيان اينكه بيشترين آسيب به شبكه فاضلاب وارد شد، افزود: در استان همدان يك ميليون و 89 هزار نفر جمعيت شهري داريم كه 100 درصد آن ها از آب شهري بهره مند هستند.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان همدان اظهار داشت: به طور متوسط 76 درصد از جمعيت شهري استان زير پوشش خدمات فاضلاب هستند، اين در حاليست كه ميانگين كشوري نزديك به 50 درصد است.
 

تصاویر
  • خسارت 100 ميليارد ريال به شبكه آبرساني شهري استان همدان در سيل اخیر
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری