X
تهيه برنامه جامع تامين آب درازمدت شهرهاي بالاي 50 هزار نفر توسط آب منطقه اي 
مديرعامل آبفاي خراسان رضوي تاکيد کرد:

 تهيه برنامه جامع تامين آب درازمدت شهرهاي بالاي 50 هزار نفر توسط آب منطقه اي 

سومين جلسه هماهنگي شرکت هاي آب و فاضلاب و آب منطقه اي خراسان رضوي برگزار شد.
ﺳﻪشنبه، 24 اردیبهشت 1398 | Article Rating

 در اين نشست راه هاي تامين کسري آب شهرهاي گلبهار و رضويه بررسي شد و پس از اظهارات کارشناسان دو شرکت  چند پيشنهاد و راهکار به تصويب رسيد.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوي در اين جلسه هدف از برگزاري اين جلسات را تعيين مسيرراه تامين آب شهرها دانست و خواستار صدور پروانه بهره برداري براي سه حلقه چاهي شده که جديدا در شهر گلبهار حفر شده است تا قبل از فصل تابستان وارد مدار بهره برداري شود.
سيد ابراهيم علوي با تاکيد بررعايت حريم قنات ها و تقدم اين منابع آبي به حفرچاه ، از خشک شدن سه حلقه چاه در گلبهار خبرداد وافزود: راحت ترين و درعين حال بدترين راه تامين آب ، حفرچاه است درصورتي که همزمان بايستي در جهت تامين آب ميان مدت و بلندت مدت شهرها از تمام منابع اعم ازسطحي و زير زميني هم برنامه ريزي شود.
وي با اشاره به کسري آب شهر گلبهار به ميزان 70 ليتر برثانيه در سال 98  افزود: اين رقم در افق 1415 به 800 و 1425به هزارو183ليتربرثانيه افزايش خواهد يافت در حاليکه  درصورت صدور مجوزهم ، حفرچاه در دشت مشهد به دليل نبود حريم با مشکل مواجه است. 
وي وظيفه آب منطقه اي را تامين و آبفا را توزيع آب دانست و خواستار تهيه برنامه جامع تامين آب دراز مدت شهرهاي بالاي 50 هزار نفر توسط آب منطقه اي استان و حرکت به سمت راهکارهاي مطمئن تامين آب از جمله استفاده از سرشاخه هاي گلمکان و اخلمد ومهارسيلاب براي شهر گلبهارشد.
در ادامه موضوع تامين آب شرب شهر رضويه با سه هزار مشترک مورد بحث و بررسي قرار گرفت و با توجه به دو حلقه چاه موجود و حفر يک حلقه چاه جديد مقرر شد آب منطقه اي نسبت به صدور پروانه بهره برداري اقدام تا آبفاي استان عمليات تجهيز آن را آغازکند.

تصاویر
  • تهيه برنامه جامع تامين آب درازمدت شهرهاي بالاي 50 هزار نفر توسط آب منطقه اي 
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری