X
42 انشعاب غيرمجاز مربوط به شهرداري تربت حيدريه شناسايي شد
دلايل آمار بالاي آب بدون درآمد در تربت حيدريه؛

 42 انشعاب غيرمجاز مربوط به شهرداري تربت حيدريه شناسايي شد

دومين جلسه کميته آب بدون درآمد شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوي در سال 98 به بررسي وضعيت متغيرهاي آب بدون درآمد درشرکت آبفاي تبصره دو تربت حيدريه اختصاص يافت.
ﺳﻪشنبه، 24 اردیبهشت 1398 | Article Rating

در اين جلسه پس از ارائه گزارشي از مصوبات جلسه قبل شرکت آبفاي تربت حيدريه اعلام شد: در حالي که ميزان توليد آب در اين شرکت نسبت به سال قبل 1.4درصد  و آمار اتفاقات هم 50 درصد کاهش داشته ولي بدليل کاهش اندازه گيري مصرف ميزان آب بدون درآمد 8.9 درصد افزايش يافته است . 
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب تبصره دو تربت حيدريه هم گفت : اين شرکت علاوه بر شهروندان ساکن در تربت حيدريه، تامين آب 32 روستا با 32هزار نفر جمعيت را برعهده دارد. 
صادق يوسفي خاطر نشان کرد: شهرداري تربت حيدريه پس از گذشت دو دهه از تشکيل شرکت هاي آبفا و واگذاري تاسيسات آبرساني هنوز خود را متولي آب شهر مي داند و اقدام به برداشت آب از شبکه بصورت غيرمجاز و بدون نصب کنتور مي کند که با برگزاري چند نشست به آن ها تفهيم شد وظايف آبفا و شهرداري جداي از يکديگراست و براي استفاده از آب بايستي اقدام به خريد انشعاب کنند.
وي درهمين رابطه از شناسايي 42 انشعاب غيرمجاز با کنتورهاي بالاي يک اينچ مربوط به شهرداري اين شهر خبرداد که ثبت سيستم هم نشده است.
 به گفته وي نحوه محاسبه آب اين انشعابات به اين شکل است که يک کنتور به منزله کنتورمادر درنظرگرفته شده و مابقي در قالب آب تانکري به آن افزوده مي شود.
وي يکي از چالش هاي مهم آبفاي تربت حيدريه را شبکه فرسوده اين شهراعلام کرد که طي10 تا15 سال گذشته اقدامي براي اصلاح آن انجام نشده است.
يوسفي خواستار تهيه 42 کيلومتر لوله سه لايه پلي اتيلن براي اصلاح شبکه آب تربت حيدريه شد و افزايش رقم آب بدون درآمد به ميزان 5.17 درصد را غير قابل قبول دانست و اظهار داشت: آبفاي تربت حيدريه برنامه هايي براي اصلاح و نشت يابي شبکه در دستور کار دارد .
سپس مديرعامل آبفاي خراسان رضوي با اشاره به اقدامات انجام شده در شرکت تبصره دو تربت حيدريه اين پرسش را مطرح کرد که چرا با وجود کاهش 50 درصدي اتفاقات، ميزان آب بدون درآمد افزايش داشته است.
سيد ابراهيم علوي بر انجام کارکارشناسي دقيق و ارائه تحليل جامع از وضعيت موجود تاکيد کرد و گفت: مشکل آبفاي تربت حيدريه بيشتر پرت ظاهري است تا واقعي بنابراين در پي اقدامات موثر باشيد چرا که عدد 35درصد آب بدون درآمد اصلا قابل پذيرش نيست و بايد تلاش کنيد اين عدد به 25 تا 26 درصد کاهش يابد.

تصاویر
  • 42 انشعاب غيرمجاز مربوط به شهرداري تربت حيدريه شناسايي شد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری