X
تنش آبی شهر همدان در تابستان چگونه مهار شد؟
در کنگره ملی علوم و مهندسی آب و فاضلاب تشریح شد؛

 تنش آبی شهر همدان در تابستان چگونه مهار شد؟

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اقدامات صورت گرفته به منظور مهار تنش آبی شهر همدان را در تابستان سال جاری تشریح کرد.
چهارشنبه، 02 آذر 1401 | Article Rating
مجید آقازاده حبشی در نشستی که در حاشیه کنگره «ملی علوم و مهندسی آب و فاضلاب» دانشگاه قم برگزار شد به تشریح تنش آبی شهر همدان در تابستان سال جاری پرداخت و گفت: کمبود آب و از مدار خارج شدن سد اکباتان به عنوان اصلی‌ترین منبع تأمین آب همدان باعث تنش آبی در این شهر شد.
وی با اشاره به اینکه آبرسانی به شهر همدان در قالب طرح آبرسانی از سد تالوار از مدت‌ها پیش در دست اجرا بوده است، اظهار داشت: این طرح با توجه به مسائل و مشکلات پیش آمده در پیشرفت 60 درصد متوقف شده بود و با شروع دولت سیزدهم و دستور وزیر نیرو طرح آبرسانی به همدان با جبران کمبود 1800 لیتر در ثانیه آغاز شد.
معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه متأسفانه طرح در زمان موعد به بهره‌برداری نرسید گفت: یکی از علل عدم بهره‌برداری به موقع از این طرح مدفون شدن 17 کیلومتر از خط انتقال بود که با سختی‌های فراوان اجرای آن همراه بود.
وی با تأکید بر اینکه 24 مرداد با کمبود آب در شهر همدان مواجه شدیم، اظهار داشت: به سرعت کار آبرسانی به این شهر را در چهار محور تولید، انتقال، توزیع و رسانه پیگیری کردیم.
آقازاده خاطرنشان کرد: بالاخره با اجرای 17 کیلومتر از خط انتقال در سخت‌ترین مسیر، راه‌اندازی ایستگاه پمپاژ و 90 کیلومتر برق‌رسانی توانستیم 15 مهر آب سد تالوار را به همدان برسانیم.
وی همچنین با اشاره به وارد مدار واردکردن 72 چاه کشاورزی و اجرای 80 کیلومتر خط انتقال از چاه‌های کشاورزی در سایزهای 160 تا 315 میلی‌متر، از همکاری کشاورزان منطقه قدردانی کرد و گفت: مردم اگر از خدمت که قرار است اتفاق بیفتد به درستی آگاه شوند حتماً به مسئولان همکاری خواهند کرد.
معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره همکاری و مساعدت شرکت‌های آب و فاضلاب سراسر کشور برای رفع مشکل تنش آبی در همدان یادآور شد: در این مدت 37 اکیپ از 14 شرکت آبفا برای جوشکاری لوله‌های پلی‌اتیلن، 18 اکیپ نشست یابی برای اصلاح شبکه توزیع و 19 شرکت از طریق انتقال مصالح و شیرآلات به رفع این مشکل کمک کردند.
اجرای 17 کیلومتر خط انتقال در 34 روز، آبرسانی با 110 تانکر سیار، توزیع 90 هزار بطری آب و 33 مورد برق‌رسانی به چاه‌ها را از دیگر اقداماتی برشمرد که در مدت‌زمان بروز چالش کمبود آب در همدان به انجام رسید.
تصاویر
  • تنش آبی شهر همدان در تابستان چگونه مهار شد؟
  • تنش آبی شهر همدان در تابستان چگونه مهار شد؟
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری