X
خدمت رسانی به اهالی روستاهای سیل زده بی وقفه ادامه دارد

 خدمت رسانی به اهالی روستاهای سیل زده بی وقفه ادامه دارد

خدمت رسانی به اهالی شریف روستاهای سیل زده استان خوزستان توسط جهادگران شرکت آب و فاضلاب روستایی بی وقفه ادامه دارد.
دوشنبه، 26 فروردین 1398 | Article Rating

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان:

خدمت رسانی به اهالی روستاهای سیل زده بی وقفه ادامه دارد

خدمت رسانی به اهالی شریف روستاهای سیل زده استان خوزستان توسط جهادگران شرکت آب و فاضلاب روستایی بی وقفه ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان عادل حرباوی سرپرست این شرکت گفت:آب شرب اهالی شریف روستاهای سیل زده استان خوزستان در کمپ های اسکان سیل زدگان و روستاهایی که تاسیسات آبرسانی آنها دچار مشکل و خسارت شده است توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان به وسیله تانکرهای سیار آبرسانی و آب آشامیدنی بسته بندی تامین می شود.

حرباوی افزود: تاکنون 205000 بطری آب معدنی میان روستاهای سیل زده توزیع شده است همچنین تعداد 45 دستگاه تانکر سیار آبرسانی به صورت شبانه روزی آب مورد نیاز اهالی روستاهای سیل زده را تامین می کنند.

عادل حرباوی گفت: پس از بارندگی ها و سیلاب های بوجود آمده تعداد 92 واحد تاسیسات آبرسانی روستایی در سطح استان خوزستان از مدار خارج و تعداد 1081 روستا با جمعیتی بیش از320 هزار نفر دچار کمبود و یا قطعی آب شدند.

حرباوی ادامه داد: با وجود تلاش های شبانه روزی انجام شده در ایام تعطیلات نوروز تا کنون توسط کارکنان جهادگر شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان شرایط سیل آبی و خسارات وارد شده به گونه ای است که آب98روستا با جمعیتی بیش از 51 هزار نفر همچنان قطع است.

سرپرست شرکت آبفا روستایی استان خوزستان اظهار کرد: هم اکنون وضعیت روستاهای شهرستان شوشتر، شوش، اهواز، باوی، اندیمشک، شادگان، سوسنگرد و هویزه بیش از سایر شهرستان های استان خوزستان تحت تاثیر خسارت و قطعی آب قرار دارند.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان از خسارت126 میلیاردی بر اثر سیلاب های دو ماه اخیر به تاسیسات آبرسانی روستایی در سطح استان خبر داد.

وی افزود: تصفیه خانه ها، ابنیه، تابلو برق، خطوط انتقال، شبکه توزیع آب، اتاق پمپاژ، الکتروموتورهای پمپاژ آب خام، ترانس های برق ، اسکله های آب خام و فیلتر های شنی از جمله واحد ها و تاسیسات خسارت دیده این شرکت در سطح استان هستند.

سرپرست شرکت آبفا روستایی استان خوزستان با اشاره به ارایه گزارش و تصاویر سیلاب و خسارات وارد شده گفت: تا کنون و با گذشت بیش از 1 ماه از وقوع سیلاب ، و خسارات وارد شده به تاسیسات آبرسانی روستایی اما هیچ گونه اعتباری مبنی بر رفع خسارات وارد شده تخصیص نیافته است.

وی ادامه داد: کارکنان خدوم و تلاشگر شرکت آبفا روستایی استان خوزستان علیرغم مشکلات متعدد مالی برای دریافت حقوق و مزایای خود بصورت شبانه روزی در حال خدمت رسانی به اهالی شریف روستایی هستند.

حرباوی یادآور شد: این مجموعه در تمام مدت سیلاب در کنار روستاییان عزیز بوده و هستند و از هیچ کوششی برای خدمت رسانی به مردم کوتاهی نکرده اند. مجموعه آب و فاضلاب روستایی طی ایام تعطیلات نوروز نیز ترجیح داده اند در کنار مردم قرار گرفته و موجب دلگرمی و آرامش خاطر خانواده هایشان باشند.

حرباوی با اشاره به اقدامات انجام شده در ایام سیلاب و بروز اختلال در آبرسانی به روستاها گفت: جابجایی سطح الکتروپمپ های ایستگاه های برداشت آب خام حاشیه رودخانه ها، تهیه و نصب الکتروپمپ های جدید و کفکش، احداث سیل بند، ذخیره سازی آب شرب در مخازن موجود در تاسیسات آبرسانی و مدیریت مصرف، آبرسانی به روستاها از طریق تانکرهای سیار، توزیع بطری آب بسته بندی و نظارت مستمر بر تامین و توزیع آب شرب بهداشتی و افزایش نظارت های کیفی از جمله اقدامات انجام شده توسط مجموعه خدوم و تلاشگر آبفا روستایی طی ایام وقوع سیلاب بوده است.

سرپرست شرکت آبفا روستایی استان خوزستان خاطرنشان ساخت: در بسیاری از تاسیسات آبرسانی با اقدام به موقع و سریع 64 اکیپ اتفاقات آب و تعمیرات و نگهداری در جابجایی و ارتفاع سطح الکتروپمپ های آبرسانی از قطعی آب شرب چندین ساعته تعداد زیادی از روستاهای در مسیر رودخانه های مارون، دز، کرخه و کارون جلوگیری شد.

وی در پایان با اشاره به نیازهای شرکت آبفا روستایی برای آبرسانی به روستاهای دچار بحران و در معرض بحران گفت: تهیه 300 مخزن ذخیره 500 هزار لیتری پلی اتیلن برای استقرار در سطح روستاهای فاقد آب و کمپ های استقرار سیل زدگان، تهیه 60 دستگاه تانکر سیار برای آبرسانی به روستاها، تهیه و کارگزاری 15 کیلومتر لوله فلزی در سایز های 2، 4 و 6 و8 اینچ، تهیه و کارگزاری پمپ کف کش دیزلی 2، 4 و 6 اینچ هر کدام 20 دستگاه، نیاز فوری به تهیه و کارگزاری لوله پلی اتیلن در سایزهای 63، 110، 160 و 200 میلیمتر هر کدام به متراژ 15 کیلومتر، تهیه 10 دستگاه قایق، تهیه 20 تن پرکلرین، تهیه 20 تن پلی آلمینیوم کلراید ، تهیه و توزیع 500 هزار بطری آب بسته بندی میان اهالی شریف روستایی و احداث 30 اسکله آبگیر شناور و متحرک جایگزین ایستگاه های پمپاژ موجود در حاشیه رودخانه ها از جمله مهمترین نیازهای آبفا روستایی خوزستان در وضعیت بحرانی کنونی است.

حرباوی یادآور شد: علیرغم همه خسارات و هزینه اعلام شده تا کنون، نیاز فوری به اختصاص اعتبار ویژه به میزان 140 میلیارد ریال نیز وجود دارد.

تصاویر
  • خدمت رسانی به اهالی روستاهای سیل زده بی وقفه ادامه دارد
  • خدمت رسانی به اهالی روستاهای سیل زده بی وقفه ادامه دارد
  • خدمت رسانی به اهالی روستاهای سیل زده بی وقفه ادامه دارد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری