X
تقدیر امام جمعه کرمانشاه از ادارات خدمات رسان استان به خاطر خدمات رسانی در سیلاب

 تقدیر امام جمعه کرمانشاه از ادارات خدمات رسان استان به خاطر خدمات رسانی در سیلاب

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه از تلاش همه مدیران و دستگاهها از جمله ادارات خدمات رسان استان به خاطر خدمات رسانی شایسته به مردم در بحران سیلاب اخیر تقدیر و تشکر کرد.
یکشنبه، 25 فروردین 1398 | Article Rating

* شما مدیران استان در زمان بحران زلزله و سیل، مدیریت خوبی از خود نشان دادید و خوش درخشیدید.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه در جلسه شورای اداری ادارات خدمات رسان استان که با حضور ایشان و در بیت امام جمعه برگزار شد، علت عصبانیت دشمنان نظام را در همین تلاش ها و همدلی ها و خدمات جهادگونه دانست و گفت: بجز بخش کشاورزی در روستاهایی که اموالشان آسیب جدی دید، جان و سلامت مردم تأمین و حفظ شد و این همیت و تلاش مدیران را می رساند.

وی در نشست شورای اداری ادارات خدمات رسان استان که با حضور مدیران عامل؛ شرکت آب و فاضلاب شهری، شرکت آب و فاضلاب روستایی، شرکت آب منطقه ای، شرکت برق منطقه ای، شرکت توزیع نیروی برق، نیروگاه حرارتی بیستون، شرکت گاز استان برگزارشد، تصریح کرد: شما مدیران استان در زمان بحران زلزله و سیل، مدیریت خوبی از خود نشان دادید و خوش درخشیدید بنده نیز در نمازجمعه از شما تشکر کردم همچنین استاندار محترم نیز در جلسه شورای اداری از زحمات همه شما نام برده و قدردانی نمود.

وی با تأکید بر اینکه باران از نعمات و برکات الهی است، افزود: بخشی از خسارت های ناشی از سیلاب به علت اقدامات نادرست برخی دستگاهها و ادارات در طول زمان بوده است.

آیت الله علما در ادامه گفت: رودخانه، خانه ی رود است و ساختن خانه در بستر رود کاری اشتباه می باشد که متأسفانه بعضی ادارات در طی چندین سال تغییر اقلیمی از آن غافل شده و اجازه ساخت و سازهایی در حریم و بستر رود داده اند.

وی افزود: سیل به همه دستگاهها به ویژه به شهرداری هشدار جدی داد که نباید در بستر رودخانه اجازه ساخت و ساز داده شود.

در این جلسه مهندس علیرضا تخت شاهی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری و رئیس شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق استان کرمانشاه نیز طی سخنانی گفت: خدمات شرکت های خدمات رسان در استان به ویژه در بحران سیل اخیر، قابل قبول و چشمگیر بوده است و باید به اطلاع مردم رسانده شود.

وی افزود: از محضر امام جمعه و نماینده محترم ولی فقیه در استان تقاضا داریم تا بحث رعایت انصاف در فضاهای مجازی نسبت به خدمات این دستگاههای خدوم از تریبون های رسمی و معنوی یادآوری و تذکر داده شود.

مهندس تخت شاهی در ادامه با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه یک هفته قبل از شروع بحران به انجام اقدامات پیشگیرانه و سنگربندی نقاط حساس در حوزه آب جهت جلوگیری از خسارات، پرداخت، افزود: مهمترین نقطه در حوزه ی آب، تصفیه خانه آب شهیدنظری و سراب قنبر هستند که اصلی ترین منابع تأمین آب شهر کرمانشاه می باشند و خوشبختانه توانستیم با اقدامات پیشگیرانه از بروز حادثه و خسارات جلوگیری کنیم.

مدیرعامل آبفای استان کرمانشاه همچنین با بیان اینکه در تأسیسات شهرهای شرقی استان نیز دچار آب گرفتگی ها و مشکلاتی شدیم که با کمترین آسیب از آن عبور کردیم، ادامه داد: در بحث کدورت آب که در برخی شهرها مانند؛ ریجاب، کرندغرب و هرسین با آن مواجه هستیم، باید بپذیریم که در زمان زلزله و بحران سیلاب بروز کدورت امری طبیعی است.

وی گفت: درحال حاضر در شهرهای هرسین، ریجاب و کرندغرب با مشکل کدورت آب مواجه هستیم و همکاران ما به صورت شبانه روز جهت کنترل و اطمینان از سلامت آب این شهرها در تلاش هستند.

مهندس تخت شاهی در خاتمه سخنان خود یادآورشد: بیشترین خسارات ناشی از سیلاب در استان کرمانشاه متوجه شرکت های زیرمجموعه ی وزارت نیرو بود که سهم صنعت آب و برق کمتر از 500 میلیارد تومان نبود.

همچنین بهرام درویشی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمانشاه نیز در این نشست با بیان اینکه در استان 12 سد با مجموع ظرفیت 1350 میلیون مترمکعب داریم که تا پیش از بارندگی های شدید اخیر، 950 میلیون مترمکعب از ظرفیت آنها پربود، گفت: میزان حجم بارندگی های اخیر در استان، 1700 میلیاردمترمکعب بود که 400 میلیون مترمکعب آن را ذخیره و ظرفیت سدها را پرکردیم.

وی تصریح کرد: درحال حاضر کمبود آب نداریم اما برای ذخیره آب موجود و بیشترین بهره وری از آن لازم است فرهنگ سازی شود تا با رعایت الگوی مصرف از هدردادن آن جلوگیری کنیم.

درویشی از حفر 600 متر کانال در کمتر از 24 ساعت به منظور خروج سیلاب از شهر در مسیر خط آهن خبر داد و از خدمات شرکت آب و فاضلاب شهری و شهرداری که در زمان سیلاب با لایروبی به موقع کانال ها و رفع انسداد شبکه ها از بروز مشکلات جبران ناپذیر حوادث سیل جلوگیری کردند تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است نشست و دیدار اعضای شورای اداری ادارات خدمات رسان با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه با درخواست و هماهنگی رئیس شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق استان کرمانشاه برگزار گردید.

تصاویر
  • تقدیر امام جمعه کرمانشاه از ادارات خدمات رسان استان به خاطر خدمات رسانی در سیلاب
  • تقدیر امام جمعه کرمانشاه از ادارات خدمات رسان استان به خاطر خدمات رسانی در سیلاب
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری