X
راه های تامین کمی و کیفی آب شهرهای گناباد و بجستان

 راه های تامین کمی و کیفی آب شهرهای گناباد و بجستان

مدیرعامل آبفای خراسان رضوی در نشست رئیس مجمع نمایندگان استان سیاست این شرکت را ساده سازی تامین آب و استفاده از آب قنات در شهرهای گناباد و بجستان اعلام کرد.
یکشنبه، 25 فروردین 1398 | Article Rating
مدیرعامل آبفای خراسان رضوی در نشست رئیس مجمع نمایندگان استان سیاست این شرکت را ساده سازی تامین آب و استفاده از آب قنات در شهرهای گناباد و بجستان اعلام کرد.
سید ابراهیم علوی از این نشست به عنوان دومین جلسه مشترک با رئیس مجمع نمایندگان استان طی دو ماه اخیر نام برد و از احساس مسئولیت ایشان به موضوع آب تقدیر کرد.
وی در این جلسه که معاونان آبفای استان هم حضور داشتند خاطر نشان کرد: آب مورد نیاز شهروندان گناباد و بجستان با سخت ترین روش ها تامین می شود که این سختی هزینه زیادی به لحاظ اقتصادی و وارد آوردن استرس و روحی روانی به مدیران این امورها تحمیل می کند.
وی با تاکید بر ساده سازی تامین آب در این دو شهرافزود: اصلاح و مهندسی مجدد خط 120کیلومتری با حذف یک ایستگاه پمپاژ و جایگزینی آب کیفی قنات ها با چاه ها در گناباد یک ایده می باشد که قابلیت تبدیل به طرح را دارد.
به گفته وی حذف دستگاه شیرین سازی آب و تبدیل آن به دستگاه های تصفیه آب خانگی (local) و انتقال به منازل ، در کنار استفاده از دو چاه "درزآب" و "حصارک" و جایگزینی آب این دو منبع با شرب بهداشتی آب شیرکن هم یک راه حل مناسب برای رفع مشکل تامین آب شهر بجستان مطرح است.
وی در باره پروژه های فاضلاب هم از آمادگی یک شرکت هلدینگ برای اجرای شبکه فاضلاب در گناباد و بجستان به روش بیع متقابل خبرداد و افزود:علاوه برگناباد و بجستان پروژه فاضلاب در 10 شهر دیگر طی سال جاری (هرماه یک شهر) اجرایی خواهد شد.
در ابتدای نشست رئیس مجمع نمایندگان استان از تلاش های مجموعه آبفای خراسان رضوی در تامین آب کمی و کیفی شهرها تقدیر کرد و از دستور وزیر نیرو به مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشوربرای برگزاری نشست رفع چالش های تامین آب کمی و کیفی شهرهای گناباد و بجستان با حضور رئیس مجمع نمایندگان استان ، مدیرعامل آبفای خراسان رضوی و مدیران امورهای شهرهای یاد شده طی چند روز آینده خبرداد.
حمید بنایی اقدامات انجام شده دردو حوزه آب و فاضلاب شهرهای گناباد و بجستان طی سه سال گذشته را مثبت ارزیابی کرد و کیفیت بخشی آب بجستان را در اولویت دانست.
سپس معاون مهندسی و توسعه شرکت به تقاضای خاتمه پیمان برخی پروژه های آبرسانی و شبکه جمع آوری فاضلاب اشاره کرد و خواستار پیگیری رئیس مجمع نمایندگان استان برای تخصیص مرحله آخراعتبار پروژه فاضلاب شهرک فرهنگیان بجستان شد.
منصورآذرین فر گفت: برنامه تامین آب کیفی بجستان تا اوایل خرداد جمع بندی و ارائه خواهد شد هر چند تمام تلاش ها باید به سمت تامین آب میان مدت و دراز مدت این شهردر (افق1420) باشد.
معاون بهره برداری آبفای استان نیز با اشاره به تخصیص مرحله اول اعتبارا ت سفر ریاست جمهوری اظهار داشت: متاسفانه هیچ مبلغی در زمان تخصیص این اعتبار در 20 اسفند 97 به آبفای خراسان رضوی تعلق نگرفت و موضوع به مرحله بعد موکول شد.
مهدی جهان طلب سهم شهرهای دارای تنش آبی در استان و اجرای تصفیه خانه فاضلاب تربت حیدریه ازاین اعتبارات را 415میلیارد ریال اعلام کرد.
در ادامه مدیران امورهای آبفای گناباد و بجستان گزارشی از وضعیت پروژه های تامین آب را به اطلاع رساندند.

تصاویر
  • راه های تامین کمی و کیفی آب شهرهای گناباد و بجستان
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری