X
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور: در قالب طرح جهاد آبرسانی به بیش از ۴۰۰ هزار نفر از مردم گلستان آبرسانی می‌شود

 مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور: در قالب طرح جهاد آبرسانی به بیش از ۴۰۰ هزار نفر از مردم گلستان آبرسانی می‌شود

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در سفر به استان گلستان، از آبرسانی به تعداد قابل توجهی روستای فاقد یا دارای کمبود آب آشامیدنی این استان با جمعیت افزون بر ۴۰۰ هزار نفر، در قالب طرح جهاد آبرسانی خبر داد.
جمعه، 06 خرداد 1401 | Article Rating

اتابک جعفری روز جمعه در حاشیه آیین کلنگ زنی آغاز عملیات تکمیلی تصفیه‌خانه فاضلاب شهر گنبدکاووس به خبرنگاران گفت: امسال مبلغ ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های آبرسانی استان گلستان پیش بینی شد که تکمیل ۱۰ مجتمع آبرسانی بخشی از اقدامات در این حوزه است.

وی در خصوص آبرسانی به روستاهای نوار مرزی گنبدکاووس اضافه کرد: برای آبرسانی به این روستاها از همه ظرفیت‌های شرکت آب و فاضلاب و خرید تضمینی آب و  در قالب جهاد آبرسانی استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: در مناطق مرزی گنبدکاووس برخی منابع آب شور و لب شور داریم که برنامه‌ریزی لازم برای شیرین‌سازی آن با مشارکت بخش خصوصی انجام شده و انشاالله ظرف ۶ ماه آینده آب آشامیدنی مورد نیاز اهالی آن از طریق سه حلقه چاه آب حفر شده تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور در خصوص تصفیه‌خانه فاضلاب گنبدکاووس گفت: این پروژه به‌منظور تامین سه میلیون مترمکعب آب مورد نیاز کشاورزی و صنعت از محل بازچرخابی پساب، تا پایان امسال به پایان می‌رسد.

جعفری اضافه کرد: در مرحله نهایی حدود ۱۰ میلیون مترمکعب آب بازچرخابی شده از محل این تصفیه‌خانه برای مصارف کشاورزی، صنعتی، خدمات و فضای سبز تامین خواهد شد.

وی تصریح کرد: تکمیل مرحله نخست تصفیه خانه فاضلاب شهر گنبدکاووس هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که تلاش وزارت نیرو تامین و تخصیص کامل آن جهت بهره‌برداری آن تا پایان امسال است.

در این مراسم نائب رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مردم گنبدکاووس و علی آباد کتول در مجلس، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان و فرماندار ویژه و برخی مدیران شهرستان گنبدکاووس حضور داشتند.

تصفیه خانه فاضلاب گنبدکاووس هم اکنون ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

تصاویر
  • مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور: در قالب طرح جهاد آبرسانی به بیش از ۴۰۰ هزار نفر از مردم گلستان آبرسانی می‌شود
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری