X
در پی بارش های شدید روزهای گذشته، تداوم آبرسانی مطلوب، از اولویت های مدیریتی و عملیاتی آبفای گیلان بود

 در پی بارش های شدید روزهای گذشته، تداوم آبرسانی مطلوب، از اولویت های مدیریتی و عملیاتی آبفای گیلان بود

به گزارش دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گیلان، مدیرعامل این شرکت با اشاره به بارشهای اخیر و وقوع سیلاب در برخی مناطق کشور بر اقدامات مدیریتی و عملیات پیشگیری از وقوع بحران و بروز آلودگی و کدورت آب تأکید کرد.
ﺳﻪشنبه، 20 فروردین 1398 | Article Rating

سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان با تأکید بر تمهیدات پیشگیرانه از وقوع بحران و بروز آلودگی در پی بارش های بسیار شدید باران اظهار داشت: بدنبال بارندگی شدید در روزهای پایانی سال گذشته و تداوم آن تا 12 فروردین ماه سالجاری با همت و تلاش مجموعه آبفای گیلان در تمامی سطوح، تأمین آب شرب مشترکین با کیفیت مطلوب انجام شد.

وی با اشاره به بارندگی شدید در استان گیلان طی روزهای اخیر افزود: با طغیان رودخانه ها ، چشمه ها و افزایش آب در پشت سدهای استان هیچگونه خللی در امر خدمات رسانی شرکت آب و فاضلاب استان گیلان ایجاد نشد و با مدیریت شرایط بوجود آمده سلامت آب شرب شهرها در کنترل کامل این شرکت بود .

مدیرعامل آبفای گیلان در ادامه گفت: در منطقه آستارا و رودسر هم طغیان چشمه های بهارستان و سفیدآب باعث افزایش کدورت آب خام چشمه ها شد که با بازدیدهای میدانی و مدیریت بر تصفیه خانه های موجود و کنترل سلامت آب شرب از طریق آزمایشات باکتریولوژیک و افزایش تعداد نمونه برداری های کلر و کدورت سنجی، شرایط موجود مدیریت و سلامت و کیفیت آب تأمین شد.

مدیرعامل آبفای گیلان یادآور شد: بازدید مکرر از تأسیسات آبرسانی و افزایش تست های کلرسنجی، کدورت سنجی، آزمایش میکروبی به منظور پیشگیری از آلودگی آب و شستشو و رفع گرفتگی شبکه جمع آوری و خطوط انتقال فاضلاب جهت جلوگیری از پس زدگی آن به داخل منازل و معابر از اهم اقدامات صورت گرفته در این ایام بوده است.

حسینی گفت: از آنجاییکه با بالا آمدن سطح آب های زیرزمینی و یا آبگرفتگی منطقه، احتمال آسیب برخی از تأسیسات آبرسانی وجود دارد، پیگیری و کنترل بیشتر تأسیسات در معرض آبگرفتگی در این ایام به همراه افزایش کنترل کیفی، منجر به این امر شد که در تمام مدت آب با کیفیت مطلوب به دست مشترکین برسد. 

وی با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب استان گیلان دارای آزمایشگاه های مجهز و به روزترین و پیشرفته ترین ابزار آزمایشگاهی است، افزود: همچنین برخی شهرهای استان مجهز به تجهیزات اندازه گیر آنلاین هستند و در سایر شهرها نیز با تجهیزات آزمایشگاهی پرتابل، پارامترهای مربوط به کیفیت آب، سنجش می شود.

مدیرعامل آبفای گیلان تأکید کرد: آب آشامیدنی تمام شهرهای استان در حال حاضر هیچ مشکلی برای شرب ندارد و مردم با اطمینان می توانند از آن استفاده نمایند.

گفتنی است آبفای گیلان برای حضور میهمانان نوروزی نیز تمهیداتی داشته است که همزمان با ورود و استقرار بیش از 5 میلیون گردشگر در ایام نوروز به استان گیلان، شاهد افزایش مصرف آب در تمامی شهرها بودیم و با مدیریت و برنامه ریزی صورت گرفته در ماهها و روزهای پایانی سال گذشته و با پیش بینی افزایش مصرف در این روزها نسبت به احیاء و ارتقاء منابع تأمین آب اقدام های لازم صورت گرفت که نتیجه آن کاهش تماسهای مشترکین بابت افت فشار یا قطعی آب و همچنین افزایش رضایتمندی بود که با ارزیابی تعداد تماس های انجام گرفته با واحد 122 شرکت به خوبی قابل سنجش و مقایسه با زمان مشابه سال گذشته می باشد.

تصاویر
  • در پی بارش های شدید روزهای گذشته، تداوم آبرسانی مطلوب، از اولویت های مدیریتی و عملیاتی آبفای گیلان بود
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری