X
خسارت 19 میلیارد ریالی سیل، به تاسیسات آبفار خراسان جنوبی در سال 97

 خسارت 19 میلیارد ریالی سیل، به تاسیسات آبفار خراسان جنوبی در سال 97

جاری شدن سیل در سال 1397، بالغ بر 18 میلیارد 840 میلیون ریال به تاسیسات و شبکه های آبرسانی روستایی استان خراسان جنوبی خسارت وارد کرده است. رئیس اداره بحران، ایمنی و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی اظهار داشت: بالغ بر 57 درصد از این مبلغ در شهرستان زیرکوه پیش آمده؛ به گونه ای که سیل، در ماههای آبان، بهمن و اسفند 97، در مجموع بیش از 10 میلیارد و 710 میلیون ریال خسارت به جا گذاشته است.
ﺳﻪشنبه، 20 فروردین 1398 | Article Rating

جاری شدن سیل در سال 1397، بالغ بر 18 میلیارد 840 میلیون ریال به تاسیسات و شبکه های آبرسانی روستایی استان خراسان جنوبی خسارت وارد کرده است.

رئیس اداره بحران، ایمنی و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی اظهار داشت: بالغ بر 57 درصد از این مبلغ در شهرستان زیرکوه پیش آمده؛ به گونه ای که سیل، در ماههای آبان، بهمن و اسفند 97، در مجموع بیش از 10 میلیارد و 710 میلیون ریال خسارت به جا گذاشته است.

فرزاد خسروی ادامه داد: بیش از 30 درصد از مجموع این خسارتها نیز در روزهای پایانی سال 97 به وقوع پیوسته است.

وی این مبلغ را شش میلیارد و 30 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: بیشترین خسارتهای بارندگی و سیل پایان اسفندماه، مربوط به شهرستان فردوس می باشد که مبلغی برابر با سه میلیارد و 570 میلیون ریال بوده است.

خسروی همچنین گفت: علاوه بر این، شهرستانهای نهبندان، قاینات، طبس، سربیشه و بشرویه نیز متحمل خسارت از جاری شدن سیل گردیده اند.

رئیس اداره بحران، ایمنی و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی به تاسیسات خسارت دیده نیز اشاره کرد و یادآور شد: بیش از 15 کیلومتر خط انتقال و سه باب حوضچه شیرآلات مورد خسارت قرار گرفته و در معرض گل و لای واقع شده است.

خسروی تصریح کرد: تخریب 18 کیلومتر جاده دسترسی، دو مورد از کار افتادگی تابلو برق، یک مورد تخریب الکتروپمپ و سه مورد تخریب محل چشمه از دیگر مجموعه خسارتهای این سیلها بوده است.

وی تعداد روستاهای متاثر از سیل را 27 روستا اعلام کرد و بیان داشت: با همت و تلاش تمامی همکاران در این شهرستانها مشکلات ناشی از این سیلها برطرف گردیده و جریان آب در شبکه های آبرسانی خسارت دیده فعال شده است.

رئیس اداره بحران، ایمنی و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مقابله با حوادث و بلایای طبیعی از قدرت بشری خارج است خاطرنشان کرد: این امکان وجود دارد که بتوانیم با رعایت قواعد و اصول اجرای پروژه ها و همچنین موارد ایمنی، سازگاری نسبی در مواجه با این حوادث داشته باشیم و اینگونه خسارتها را به حداقل ممکن برسانیم.

تصاویر
  • خسارت 19 میلیارد ریالی سیل، به تاسیسات آبفار خراسان جنوبی در سال 97
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری