X
سیلاب 87 میلیارد ریال به آب روستایی خراسان شمالی خسارت زد

 سیلاب 87 میلیارد ریال به آب روستایی خراسان شمالی خسارت زد

یکشنبه، 18 فروردین 1398 | Article Rating


 

   سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی گفت: جاری شدن سیلاب های اخیر، 87میلیارد ریال به تاسیسات این شرکت در شهرستان های مختلف خسارت وارد کرده است.

"رمضانعلی حسن زاده" اظهار داشت: این خسارت ها از شهرستان های مختلف استان گزارش شده و بیشترین آن در منطقه مرزی راز و جرگلان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: سیلاب سبب خسارت به تاسیسات آب در 24 روستای راز و جرگلان ،17روستای اسفراین، 16روستای شیروان، 11 روستای مانه و سملقان، 5روستای بجنورد، 4روستای جاجرم و یک روستا در شهرستان گرمه شده است.

حسن زاده تصریح کرد: بر اثر جاری شدن سیلاب، به 37منبع تامین آب از جمله چاه و چشمه خسارت وارد شده و 27.68 کیلومتر خط انتقال و 8.11 کیلومتر شبکه توزیع آب آسیب دیده است.

وی افزود: در این مدت ساکنان 53 روستا که شبکه آب آنان از سیلاب آسیب دیده، با تانکر و به صورت سیار آبرسانی شده اند و اکنون با اقدامات انجام شده، این آمار بسیار کاهش یافته است.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی گفت: تا کنون هشت هزار بسته آب شرب بسته بندی تولید که 5هزار و 800بسته میان حادثه دیدگان توزیع شده و این امر اکنون متوقف شده است  و همچنین 53 روستا با تعداد 155 سرویس، از طریق تانکر سیار آبرسانی شدند.

بر اساس اعلام شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی، با اقدامات انجام شده برای آبرسانی به روستاها، میزان بهره مندی ساکنان این مناطق از آب سالم به بیش از 77 درصد رسیده است.

44 درصد از جمعیت 863 هزار نفری خراسان شمالی در نواحی روستایی سکونت دارند و شرکت آب و فاضلاب روستایی این استان 117 هزار مشترک دارد.

 

 

 

 

 

 

تصاویر
  • سیلاب 87 میلیارد ریال به آب روستایی خراسان شمالی خسارت زد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری