X
در جلسه مدیریت بحران شهرستان ساوه بررسی اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ورود خسارات به تاسیسات آب  و فاضلاب

 در جلسه مدیریت بحران شهرستان ساوه بررسی اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ورود خسارات به تاسیسات آب و فاضلاب

فرماندار ساوه در جلسه مدیریت بحران شهرستان ساوه که در پی وقوع سیل در برخی از مناطق کشور برگزار شد گفت: حجم آب ذخیره شده ی سد الغدیر ساوه به یکصد میلیون متر مکعب رسید.
یکشنبه، 18 فروردین 1398 | Article Rating

فرماندار ساوه در جلسه مدیریت بحران شهرستان ساوه که در پی وقوع سیل در برخی از مناطق کشور برگزار شد گفت: حجم آب ذخیره شده ی سد الغدیر ساوه به یکصد میلیون متر مکعب رسید.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی میرزایی فرماندار شهرستان ساوه با اشاره به شدت بارش ها و آمادگی کامل دستگاههای اجرایی ساوه با اشاره به خبر فوق افزود: هم اکنون دبی ورودی آب به سد الغدیر ساوه 450 متر مکعب بر ثانیه است و کل حجم مخزن به 100 میلیون متر مکعب رسیده است.

وی در خصوص خسارت های ناشی از سیل گفت: برآورد میزان دقیق خسارت های ناشی از سیلاب های اخیر نیاز به کارشناسی دقیق مدیران در شهرستان دارد ولی پیش بینی می شود در حدود 40 میلیارد تومان به تاسیسات ، را هها، ابنیه و عمارات خسارت وارد شده است.

فرماندار ساوه با اشاره به بسته شدن مسیرهای ارتباطی ساوه تصریح کرد: به دلیل نشست پل هفت دهنه در مسیر سد ساوه و همچنین ریزش کوه در راه ارتباطی حریقان و ورگبار بخش نوبران این مسیر همچنان مسدود می باشد.

در ادامه جلسه منصوری نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به بهره برداری مناسب از منابع آبی در شهرستان ساوه گفت: برای بهره مندی مردم از پتانسیل رودخانه ی مزلقان چای ، انجام طرح مطالعاتی و احداث سد در بخش نوبران ضروری به نظر می رسد.

عرفانی نسب مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: با توجه به اینکه آب شرب شهر ساوه از سد الغدیر تامین می شود ، هم اکنون با توجه به سیلابی شدن آب و همچنین وجود خطر آسیب به شبکه انتقال آب شهر ساوه، انجام اقدامات پیشگیرانه می تواند از ورود خسارات به تاسیسات آب جلوگیری نماید.

در ادامه اعضای کمیته مدیریت بحران با حضور در محل های عبور رودخانه ی مزلقان چای و نیز شدت جریان آب از پل هفت دهانه که در اثر بارش های اخیر، نشست کرده است بر انحراف و هدایت جریان آب به سمت بندهای خاکی تاکید کردند.

تصاویر
  • در جلسه مدیریت بحران شهرستان ساوه بررسی اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ورود خسارات به تاسیسات آب  و فاضلاب
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری