X
زنگ آب در مدارس استان کردستان به صدا درآمد

 زنگ آب در مدارس استان کردستان به صدا درآمد

زنگ آب در راستای سیزدهمین جشنواره نخستین واژه با هدف جلب توجه به آب و حفظ و حراست از این مایه حیات در مدارس کردستان دوشنبه 11 بهمن ماه نواخته شد.
دوشنبه، 11 بهمن 1400 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کردستان، در این جشنواره که توسط شرکت آبفا و با مشارکت آموزش و پرورش برگزار شد، مدیران و کارشناسان حوزه مدیریت مصرف امور آبفا شهرستان های مختلف استان ضمن تبیین اهمیت حفظ و حراست از آب روش های مصرف صحیح را به زبانی ساده و گویا برای دانش آموزان و اولیا و مربیان تشریح نمودند.

یکی از اهداف برگزاری این جشنواره، آموزش مدیریت مصرف آب و روش‌های بهینه مصرف به دانش‌آموزان و محصلان و همچنین افزایش شناخت دانش‌آموزان از وضعیت منابع آب استان است.

با برگزاری این جشنواره، سطح آگاهی کودکان در ارتباط با نقش و اهمیت آب در زندگی افزایش یافته و آنها با مفاهیم صرفه‌جویی و اصلاح الگوی مصرف آب بیشتر آشنا می شوند.

انتقال مفاهیم آموزش داده شده به خانواده‌ها از طریق دانش‌آموزان، نهادینه سازی فرهنگ صحیح مصرف آب و افزایش روحیه مشارکت‌پذیری و همچنین ارتباط کودکان و اولیا و مربیان با مجموعه آب و فاضلاب و برجسته کردن نقش آن‌ها در حفظ منابع و مصرف صحیح آن از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

دلیل نامگذاری جشنواره با عنوان نخستین واژه قرارگیری دو حرف " آ" و "ب" در ابتدای حروف الفبا است و آب را به عنوان اولین کلمه که مایه حیات انسان است می‌سازد.

در سیزدهمین دوره این جشنواره که در 20 مدرسه و با حضور بیش از 8 هزار دانش آموز در مدارس شهرها و روستاهای استان کردستان برگزار گردید، بسته‌های آموزشی میان دانش‌آموزان و مربیان و اولیا توزیع شد؛ همچنین برگزاری نشست هم‌اندیشی میان اولیا و مربیان در خصوص اهداف جشنواره، نواخته شدن زنگ آب توسط مسئولان شرکت آبفا و آموزش و پرورش و اجرای مسابقه و برنامه‌های شاد فرهنگی ویژه دانش‌آموزان از دیگر بخش‌های جشنواره سیزدهم نخستین واژه بود.

تصاویر
  • زنگ آب در مدارس استان کردستان به صدا درآمد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری