X
7 تاسیسات آبرسانی روستایی در شوش زیر آب رفته اند

 7 تاسیسات آبرسانی روستایی در شوش زیر آب رفته اند

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان از به زیر آب رفتن 7 واحد تاسیسات آبرسانی روستایی در شهرستان شوش خبر داد.
شنبه، 17 فروردین 1398 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان عادل حرباوی با بیان اینکه کلیه تاسیسات آبرسانی روستایی که از رودخانه های کرخه و دز آبگیری می کنند زیر آب رفته اند، گفت: بر اثر سیلاب های بوجود آمده 7 واحد از تاسیسات آبرسانی روستایی در شهرستان شوش به زیر آب رفته است.

وی افزود: قبل از وقوع سیلاب پمپ و الکتروپمپ های این تاسیسات آبرسانی توسط اکیپ های تعمیرات و نگهداری و برای جلوگیری از تخریب از مدار خارج شدند.

حرباوی ادامه داد: تاسیسات آبرسانی روستایی بیت موزان پس از زیر آب رفتن اسکله آبگیر از مدار خارج است و از طریق پمپاژ موقت و سیار آبرسانی به 16 روستای تحت پوشش این تاسیسات انجام می شود. این 16 روستا جمعیتی بالغ بر 1430 نفر را تحت پوشش دارند و از محل رودخانه کرخه آبگیری می شوند.

سرپرست شرکت آبفا روستایی خوزستان ادامه داد: تاسیسات خلیفه حیدر نیز از محل رودخانه دز آبگیری می شود که بر اثر افزایش سطح آب به زیر آب رفته است و در حال حاضر پمپاژ متوقف شده است.

وی افزود: تاسیسات آبرسانی روستایی خلیفه حیدر 23 روستا با جمعیتی بالغ بر 2250 نفر را تحت پوشش دارد.

حرباوی با اشاره به زیر آب رفتن تاسیسات آبرسانی روستایی زبید دبات گفت: پس از وقع سیلاب و با زیر آب رفتن این تاسیسات، پمپاژ و آبرسانی متوقف شده است.

وی افزود: این تاسیسات از محل رودخانه دز آبگیری می شود و 9 روستا با جمعیتی بالغ بر 966 نفر را تحت پوشش دارد.

سرپرست شرکت آبفا روستایی خوزستان با بیان اینکه تاسیسات آبرسانی روستایی فهد بالکو نیز از جمله تاسیسات آبرسانی است که به زیر آب رفته است، گفت: این تاسیسات از محل رودخانه کرخه آبگیری می شود و بدلیل اینکه به کلی زیر آب رفته است پمپاژ و آبرسانی متوقف شده است.

وی یادآور شد: این تاسیسات 7 روستا با جمعیتی بالغ بر 1000 نفر را تحت پوشش دارد.

حرباوی بیان کرد: تاسیسات چای سدر از دیگر تاسیسات آبرسانی روستایی شهرستان شوش است که در سیلاب بوجود آمده به زیر آب رفته است و از مدار خارج شده و در حال حاضر پمپاژ و آبرسانی متوقف مانده است.

وی خاطرنشان ساخت: تاسیسات چای سدر از محل رودخانه کرخه آبگیری می شود و 7 روستا با جمعیتی بالغ بر 825 نفر را تحت پوشش آبرسانی دارد .

سرپرست شرکت آبفا روستایی استان خوزستان با اشاره به از مدار خارج شدن تاسیسات حاج عبید گفت: این تاسیسات از محل رودخانه کرخه آبگیری می شود و بدلیل افزایش سطح آب بکلی زیر آب رفته و در حال حاضر امکان پمپاژ و آبرسانی وجود ندارد و متوقف شده است.

حرباوی یادآور شد: با استفاده از خط جایگزین از تاسیسات بیت موزان آبرسانی به 3 روستای تحت پوشش این تاسیسات با جمعیتی بالغ بر 1000 نفر انجام می شود.

وی با اشاره به تاسیسات میان آب و چاه های خماط اظهار کرد: بدلیل مجاورت این چاه ها با رودخانه دز و به زیر آب رفتن چاه ها، هم اکنون تنها از طریق یک حلقه چاه پمپاژ و آبرسانی انجام می شود که البته نیاز اهالی شریف روستایی را تامین نخواهد کرد که با شرایط فوق العاده و بحرانی پیش آمده و با نوبت بندی می توان این مشکل را برطرف کرد.

حرباوی ادامه داد: تاسیسات میان آب 13 روستا با جمعیتی بالغ بر 1370نفر را تحت پوشش آبرسانی دارد.

سرپرست شرکت آبفا روستایی خوزستان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه مردم هیچ گونه مشکلی برای تامین آب مورد نیاز خود نخواهند داشت، گفت: اطلاعیه و هشدارهای لازم برای ذخیره سازی آب و مدیریت مصرف آب به اهالی شریف روستایی از طریق شورا و دهیاری های روستایی داده شده است. همچنین مجموعه آبفا روستایی خوزستان از طریق تانکرهای سیار و آب های بسته بندی، آب مورد نیاز روستاهای شهرستان شوش را تامین خواهند کرد و در این زمینه هیچ گونه کمبود و مشکلی در سطح روستاهای شهرستان شوش و در سطح روستاهای استان خوزستان وجود نخواهد داشت.

تصاویر
  • 7 تاسیسات آبرسانی روستایی در شوش زیر آب رفته اند
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری