X

 بارش برف و کولاک شدید در روستاهای بخش کالپوش و رانش زمین در روستای حسین آباد کالپوش

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان میامی از بارش برف و کولاک شدید در روستاهای بخش کالپوش و رانش زمین در روستای حسین آباد کالپوش خبر داد...
پنجشنبه، 15 فروردین 1398 | Article Rating


مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان میامی از بارش برف و کولاک شدید در روستاهای بخش کالپوش و رانش زمین در روستای حسین آباد کالپوش خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان، بارش برف و کولاک شدید، خسارات زیادی به تأسیسات آب شرب منطقه کالپوش وارد کرد و تعداد زیادی از چاهها و ایستگاه های پمپاژ بدلیل قطع برق از مدار بهره برداری خارج و تامین  آب شرب متوقف گردید.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان میامی با اشاره به تلاش دسته جمعی مأمورین آب و شورای اسلامی و تعدادی از اهالی روستا جهت حل مشکل قطع آب اظهار داشت: در اولین ساعات وقوع حادثه با اعزام تجهیزات و لوازم بمنظور پایدار نمودن برق ایستگاه پمپاژ آب شرب در روستاهای دچار بحران شهرستان، برق رسانی تاسیسات و آبرسانی با حضور رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل، معاون نظارت بر بهره برداری، رئیس اداره بحران و کارکنان اداره آبفار شهرستان میامی در منطقه انجام شد و در محل فرمانداری و با سرپرست فرمانداری شهرستان میامی جلسات مدیرت بحران برگزار و پس از بازدید میدانی از وضعیت روستاهای منطقه تصمیمات لازم را جهت به حداقل رساندن مشکلات تأمین و توزیع آب شرب روستاهای بخش کالپوش اخذ نمودند.

مهندس فدایی گفت: آبرسانی سیار به روستای باغچه بدنبال قطع آب با حضور مدیرعامل و نظارت ایشان انجام شد.

وی افزود: رانش زمین موجب تخریب راههای ورودی روستا، تخریب ساختمانها و آسیب به لوله های اصلی شبکه توزیع و غیرقابل استفاده شدن اکثر لوله های در مسیر رانش زمین شد.

مسلم فدایی بیان داشت: با وجود رانش زمین، جاده ورودی روستا و ساختمانها تخریب شد و  به لوله های اصلی شبکه توزیع، آسیب فراوان زد که با حضور به موقع و شبانه روزی اکیپ تعمیرات، نسبت به رفع حوادث شبکه توزیع و انشعابات ناشی از رانش زمین در روستای حسین آباد کالپوش اقدامات لازم انجام شد.

فدایی یاد آور شد: بدلیل رانش زمین، تا کنون بیش از یک و نیم کیلومتر از لوله های شبکه توزیع جایگزین و بصورت روکار اجرا گردید.

لازم بذکر است مبلغ برآورد خسارت اولیه به تاسیسات آب شرب روستای حسین آباد بخش کالپوش 16245 میلیون ریال می باشد.



ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری