X
جلسه ستاد مدیریت بحران در بابل برگزار شد

 جلسه ستاد مدیریت بحران در بابل برگزار شد

به منظور بررسی وضعیت تامین آب شرب شهرهای گروه الف، با حضور استاندار و معاون عمرانی استانداری مازندران، نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، مدیران عامل آبفاشهری، روستایی و آب منطقه ای استان، جلسه ستاد مدیریت بحران در محل تصفیه خانه آب بابل برگزار و بر تامین آب مورد نیاز این شهرها تاکید شد.
یکشنبه، 11 فروردین 1398 | Article Rating

به گزارش شرکت آبفاشهری مازندران، استاندار مازندران در این جلسه با بیان اینکه 12 شهرستان و 700 روستای استان درگیر بارندگی و سیل بودند، گفت: با تعامل و همکاری مردم عزیز ، در این مدت مشکل امینتی در سطح استان گزارش نشد.

احمد حسین زادگان، به مشکل کمبود آب در شهرهای گروه الف به ویژه بابل در پی افزایش میزان کدورت آب سد البرز اشاره کرد و افزود: برای رفع این مشکل باید برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در برنامه کوتاه مدت با احداث دو خط انتقال برداشت آب از لایه بالایی 300 لیتر آب در ثانیه استحصال می شود، تصریح کرد: با اجرای خط انتقال سوم، انتظار می رود امکان برداشت آب به 600 لیتر در ثانیه افزایش یابد.

استاندار مازندران، ادامه داد: در دراز مدت نیز تصفیه خانه آب بابل به بهره برداری خواهد رسید.

حسین زادگان، ضمن تشکر از مساعدت و همکاری هم استانی های عزیز، بر اهتمام مدیران در رفع مشکل کمبود آب در شهرهای گروه الف تاکید و اظهار داشت: تا حل مشکل به صورت اساسی، تصفیه خانه اضطراری فعالیت دارد و قسمتی از آب نیز از طریق چاه ها تامین می شود.

وی، از همراهی رسانه ها در انعکاس اخبار مربوط به سیل قدردانی کرد و گفت: رسانه ها نیز در رفع مشکلات به وجود آمده مدیران را یاری رسانند.

نماینده مردم بابل درمجلس شورای اسلامی نیز در این نشست، با اشاره به کمبود آب شرب در این شهر اظهار داشت: با تدابیر اندیشیده شده تلاش می شود این مشکل به زودی برطرف شود.

نیاز آذری، بر استفاده حداکثری از تمامی ظرفیتهای تامین برای آب شرب شهرهای گروه الف تاکید و تصریح کرد: مردم حق بزرگی برگردن ما دارند و زیبنده نیست در سال جدید با کمبود آب مواجه شوند.

وی، اظهار امیدواری کرد با اقداماتی که درحال انجام است به زودی مشکل کمبود آب این شهرها برطرف شود.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران در سخنانی به تشریح آخرین وضعیت آبرسانی به شهرهای گروه الف پرداخت و گفت: فاز اول اجرای خط انتقال آب از پشت سد تا مخزن به طول 400 متر به اتمام رسید و فاز دوم این طرح نیز به طول 400 متر امروز به پایان می رسد.

مهندس مجیدعبدالهی ادامه داد: با اتمام این طرح ،300 لیتر در ثانیه آب شرب شهرهای بابل، بابلسر، امیر کلا و هادی شهر و روستاهای مسیر تامین می شود.

وی ضمن اشاره به تلاش شبانه روزی کارکنان آب وفاضلاب برای تامین آب شرب هم استانی های عزیز از زمان بارندگی و وقوع سیل تا کنون تصریح کرد: در ساعتهای اولیه وقوع بارندگی اکیپهای فنی و واکنش سریع با تجهیزات لازم به شهرهایی که دچار مشکل بودند، اعزام شدند که حضور و تلاش همکاران آب وفاضلاب منجر به تامین آب پایدار در سایر شهرها شد.

تصاویر
  • جلسه ستاد مدیریت بحران در بابل برگزار شد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری