X
خسارت 12 میلیاردی به تاسیسات آبرسانی روستایی استان خوزستان

 خسارت 12 میلیاردی به تاسیسات آبرسانی روستایی استان خوزستان

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان از خسارت 12 میلیاردی بر اثر سیلاب های دو ماه اخیر به تاسیسات آبرسانی روستایی در سطح استان خبر داد.
یکشنبه، 11 فروردین 1398 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان عادل حرباوی گفت: سیلاب های دو ماه گذشته خسارات متعدد به تاسیسات آبرسانی روستایی در سطح استان وارد کرده است.

وی افزود: این خسارات بر خطوط انتقال آب، شبکه توزیع آب شرب، تصفیه خانه ها، الکتروپمپ ها، اسکله های آبگیر، تجهیزات برقی و جاده های دسترسی وارد شده است.

حرباوی یادآور شد: میزان خسارات وارد شده در اسفند ماه بیش از 5 میلیارد و میزان خسارات وارد شده در فروردین ماه تا این تاریخ به بیش از 7 میلیارد تومان رسیده است.

سرپرست شرکت آبفا روستایی استان خوزستان با اشاره به ارایه گزارش و تصاویرهای سیلاب و خسارات وارد شده به مسوولین در سطح وزرات نیرو، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و استانداری گفت: تا کنون و با گذشت بیش از 1 ماه از وقوع سیلاب اسفندماه 97 و خسارات وارد شده به تاسیسات آبرسانی روستایی اما هیچ گونه اعتباری مبنی بر رفع خسارات وارد شده تخصیص نیافته است.

وی ادامه داد: کارکنان خدوم و تلاشگر شرکت آبفا روستایی استان خوزستان علیرغم مشکلات متعدد مالی برای دریافت حقوق و مزایای خود اما بصورت شبانه روزی در حال خدمت رسانی به اهالی شریف روستایی هستند.

حرباوی یادآور شد: این مجموعه در تمام مدت سیلاب در کنار اهالی شریف روستایی بوده و هستند و از هیچ کوشش و تلاش برای خدمت رسانی به مردم کوتاهی نکرده اند. مجموعه آب و فاضلاب روستایی طی ایام تعطیلات نوروز نیز ترجیح داده اند در کنار مردم قرار گرفته و موجب دلگرمی و آرامش خاطر خانواده هایشان باشند.

سرپرست شرکت آبفا روستایی استان خوزستان با بیان اینکه در پی قطعی موقتی آب شرب تعدادی از روستاها در حال حاضر از طریق تانکر سیار و آبهای بسته بندی آب شرب مورد نیاز اهالی شریف روستایی تامین می شود، گفت: با رهاسازی آب از سدها در برخی از تاسیسات آبرسانی و اسکله های آبگیر و ایستگاه های آب خام آبگرفتگی بوجود آمده است که منجر به قطعی آب تعدادی از روستاهای استان شده است.

وی افزود: میزان کدورت آب در رودخانه ها نیز باعث شده تاسیسات آبرسانی به روستاها دچار اختلال شوند، به همین علت در حال حاضر تعداد 41 روستا با جمعتی بالغ بر 14 هزار و 500 نفر از طریق تانکر سیار و آبهای بسته بندی آبرسانی شوند.

حرباوی با اشاره به اقدامات انجام شده در ایام سیلاب و بروز اختلال در آبرسانی به روستاها گفت: جابجایی سطح الکتروپمپ های ایستگاه های برداشت آب خام حاشیه رودخانه ها، تهیه و نصب الکتروپمپ های جدید و کفکش، احداث سیل بند، ذخیره سازی آب شرب در مخازن موجود در تاسیسات آبرسانی و مدیریت مصرف، آبرسانی به روستاها از طریق 45 دستگاه تانکر سیار، توزیع 11 هزار بطری آب بسته بندی و نظارت مستمر بر تامین و توزیع آب شرب بهداشتی و افزایش نظارت های کیفی از جمله اقدامات انجام شده توسط مجموعه خدوم و تلاشگر آبفا روستایی طی ایام وقوع سیلاب بوده است.

سرپرست شرکت آبفا روستایی استان خوزستان خاطرنشان ساخت: در بسیاری از تاسیسات آبرسانی با اقدام به موقع و سریع اکیپ های اتفاقات آب و تعمیرات و نگهداری در جابجایی و ارتفاع سطح الکتروپمپ های آبرسانی از قطعی آب شرب چندین ساعته تعداد زیادی از روستاهای در مسیر رودخانه های مارون، دز، کرخه و کارون جلوگیری شد.

تصاویر
  • خسارت 12 میلیاردی به تاسیسات آبرسانی روستایی استان خوزستان
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری