X
وقوع سیل در منطقه سرکویر شهرستان دامغان

 وقوع سیل در منطقه سرکویر شهرستان دامغان

یکشنبه، 11 فروردین 1398 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان ، بعلت بارندگی های شدید وقوع سیل در منطقه موصوف به سرکویر بوده که روستاهای حسینان،معلمان و سینگ را در برمی گیرد. که در ساعت اولیه وقوع سیل، مهندس کشاورزیان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت،مهندس عالیشاهی معاون نظارت بر بهره برداری و رئیس اداره بحران و مدیر و کارکنان امور آبفار شهرستان دامغان جهت رفع مشکل حضور داشتند.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان دامغان اظهار داشت:با اعزام گروه مدیریت بحران به همراه تجهیزات، مشخص شد خط انتقال به طول7 کیلومتر که وظیفه انتقال آب سد یخاب به مخزن ذخیره را دارد بسیار آسیب دیده و خسارت زیادی به این خط انتقال و مخزن ذخیره بتنی مجتمع سرکویر وارد شده است.

بهروز زارع با اشاره به آسیب های وقوع سیل، در مورد اقدامات صورت گرفته گفت: قطع جریان خروجی مخزن به دلیل آلوده شدن مخزن ذخیره بتنی،تعمیرخط برگشت از مخزن در چند نقطه و شستشوی آن جهت ضدعفونی شدن، بررسی شبکه توزیع روستاهای نامبرده جهت بررسی خسارات وارده به آن انجام شده است.

مهندس زارع در ادامه افزود: چاه مذکور جهت وارد مدار کردن آن در شبکه توزیع بررسی شد و اقداماتی شامل: اعلام نیاز به اجرای خط برق و انشعاب برق اضطراری جهت ایجاد برق سه فاز، محاسبه و سفارش تابلوبرق مناسب، محاسبه دبی لازم جهت انتخاب پمپ ،لوله های آبده و کابل برق مناسب، تهیه و انتقال متعلقات مورد نیازجهت وارد مدارکردن خط انتقال از چاه به مخزن بتنی صورت گرفت.

زارع در خاتمه گفت:تجهیزکردن چاه مذکور،شستشوی مخزن بتن ذخیره و استفاده از مواد گندزدا،وارد مدارکردن چاه آب شرب و آبدار نمودن تمام مجتمع،حاضربودن کشیک بهره برداری جهت بالانس شبکه توزیع،نصب تجهیزات مربوط به کلرزنی جهت رعایت موارد بهداشتی از دیگر اقداماتی بود که در مورد رفع آسیب دیدگی و خسارت تاسیسات روستاهای سرکویر با اعتباری بالغ بر 21140 میلیون ریال انجام شده است.

یادآور می شود در تمام طول مدت انجام عملیات مذکور ،آبرسانی سیار به وسیله تانکر از سوی امور آبفار شهرستان مداومت داشته ودرحال انجام بوده است.
تصاویر
  • وقوع سیل در منطقه سرکویر شهرستان دامغان
  • وقوع سیل در منطقه سرکویر شهرستان دامغان
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری