X
با برداشت آب ازلایه بالایی سد البرز ، مشکلات آب شرب شهرهای گروه الف به حداقل می رسد

 با برداشت آب ازلایه بالایی سد البرز ، مشکلات آب شرب شهرهای گروه الف به حداقل می رسد

مدیرعامل آبفاشهری مازندران با اشاره به کمبود آب در شهرهای گروه الف که به دنبال افزایش کدورت آب سد البرز ایجاد شد، گفت: طی روزهای آینده با برداشت آب ازلایه بالایی سد مشکلات آب شرب شهرهای گروه الف به حداقل خواهدرسید.
چهارشنبه، 07 فروردین 1398 | Article Rating

به گزارش شرکت آبفاشهری مازندران، مهندس عبدالهی با اعلام خبر بالا افزود: در شهرستان بابل به دلیل سیلابی شدن ورودی های سد البرز کدورت خروجی سد و ورودی به تصفیه خانه های اضطراری شهرهای گروه الف شامل بابل ، امیرکلا، بابلسر و هادیشهر به 100NTU رسید که در پی آن تصفیه خانه های اضطراری با ظرفیت 500 لیتر در ثانیه ازمدارخارج شد.

وی با بیان اینکه ازمجموع 1500 لیتردرثانیه ، 500 لیتردرثانیه تولید شهرهای مذکورکاهش و بخشی ازمشترکین به ویژه در شهر های بابل و بابلسر دچار افت فشار و یا قطع آب شدند، تصریح کرد: برای تامین آب شرب مورد نیاز این مشترکین، روزانه بطور متوسط 20 الی 28ستگاه تانکر سیار در شهرهای بابل ، امیرکلا و بابلسر مشغول آبرسانی هستند و 18000بسته یک لیتری آب شرب نیز در شهرهای بابل و بابلسر توزیع شد.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران، ضمن اشاره به بهبود وضعیت آبرسانی در بابل و سایرشهرهای گروه الف نسبت به روزهای گذشته، ادامه داد: با همکاری شرکت آب منطقه ای استان مقرر شد طی روزهای آینده با برداشت آب ازلایه بالایی سد البرز مشکلات آب شرب شهرهای گروه الف به حداقل برسد.

مهندس عبدالهی خسارت بابل در اجرای خط جدید برداشت از لایه سطحی سد را 5میلیارد ریال برآورد کرد.

وی به تشریح وضعیت آبرسانی در سایر نقاط استان پرداخت و گفت: با ورود سیل به داخل تاسیسات و ازمدارخارج شدن9دستگاه الکتروپمپ در مجتمع آبرسانی سیمرغ و2 دستگاه دیزل ژنراتور، آب شرب شهرستانهای سیمرغ ، جویبار ، شهر بهنمیر و روستاهای مسیر قطع شد که با تلاش اکیپهای فنی، الکتروپمپهای جایگزین 30 کیلوات برای شهرسیمرغ، 110 کیلووات برای شهرستان جویبار و روستاهای مسیر و الکتروپمپ 75 و90 کیلووات برای شهر بهنمیر و روستاههای مسیر طی 72 ساعت نصب و راه اندازی شد و آبرسانی پایدار درحال انجام است.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران، میزان خسارت حاصل از سیل در سیمرغ را 59 میلیارد ریال دانست.

وی، با اشاره به رانش زمین و شکستگی 5.1 کیلومتر شبکه توزیع در شهرستانهای سوادکوه و سوادکوه شمالی، گفت: با تلاش همکاران فنی و واکنش سریع این شکستگی ها مدت 24 ساعت اولیه برطرف شد.

مهندس عبدالهی، ادامه داد: در اثر رانش جاده اصلی زیراب به شیرگاه در منطقه کارسالار سوادکوه حدود 100 متر خط انتقال دچار شکستگی و جریان انتقال آب از چشمه های دراسله و گلناب دره به شهرستان سوادکوه شمالی قطع شد که بلافاصله نیروهای امدادی واکنش سریع با تجهیزات لازم، از شهر های همجوار با هماهنگی به منطقه اعزام شدند .

وی با بیان اینکه درحال حاضر آبرسانی در سوادکوه شمالی از طریق چاههای موجود جایگزین انجام می شود گفت: سیل دراین شهرستان 40 میلیارد و 400 میلیون ریال وسوادکوه شمالی 32 میلیارد و 800 میلیون ریال خسارت زد.

مهندس عبدالهی، از تخریب کامل ایستگاه پمپاژ در جویبار خبر داد و گفت: بارندگی و سیل در جویبار نیز 2میلیارد و 550 میلیون ریال خسارت برجای گذاشت.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران، ضمن اشاره به خسارت 3میلیارد و 750میلیون ریالی به 2 کیلومتر خطوط انتقال ، یک کیلومتر شبکه توزیع و یک باب مخزن ذخیره آب در شهرستان بهشهر، خاطرنشان کرد: در شهر ساری تلمبه خانه و خطوط انتقال فاضلاب به طول 35 کیلومتر در مسیر انتهایی و حاشیه شهر بدلیل بارندگی شدید و سیلابی شدن رودخانه نیاز به لایروبی و شست و شو داشته و به ترانس ومنصوبات یک حلقه چاه جمعا 13 میلیارد و 500 میلیون ریال خسارت وارد شد


تصاویر
  • با برداشت آب ازلایه بالایی سد البرز ، مشکلات آب شرب شهرهای گروه الف به حداقل می رسد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری