X
نقشه کیفی منابع آب استان خراسان رضوی تهیه شد

 نقشه کیفی منابع آب استان خراسان رضوی تهیه شد

مدیر دفتر کنترل کیفیت آب و فاضلاب خراسان رضوی اعلام کرد:نقشه کیفی منابع آب این استان تهیه شده است.
دوشنبه، 27 اسفند 1397 | Article Rating
مدیر دفتر کنترل کیفیت آب و فاضلاب خراسان رضوی اعلام کرد:نقشه کیفی منابع آب این استان تهیه شده است.
محمدجواد ادیبی نیا درجلسه ای با حضور مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت آب و فاضلاب شرکت مهندسی کشور افزود: در این نقشه که در محیط GISتهیه شده وضعیت منابع آب شهرها به لحاظ احتمال وجود سولفات، منیزیم ،کروم و سدیم مورد ارزیابی قرار گرفته است.
وی با ارائه برنامه های ایمنی آب، تحلیل کیفیت شیمیایی و آزمایشات فلزات سنگین و طرح های ارتقاء کیفی آب و... از فعالیت 120ایستگاه کلرزنی "آب ژاول" در سطح استان خبرداد.
وی ساختارسازمانی نیروی انسانی دفتر کنترل کیفیت آب و فاضلاب را خاطر نشان و اعلام کرد: سالانه 10 هزارمورد آزمایش میکروبی آب در سطح استان انجام می شود.
وی با اشاره به خرید وسایل ونوسازی و تجهیزآزمایشگاه های ستاد و هفت شهر دیگر افزود: آزمایشگاه باکتریولوژیک ستاد و چند آزمایشگاه دیگر در شهرستان ها نیز توسط شرکت مهندسی ممیزی شده است.
کیفیت آب خط قرمز وزارت نیرو
معاون بهره برداری آبفای استان نیز با تاکید بر اهمیت بهداشت آب و نقش آن در سلامت جامعه متذکر شد:کیفیت آب خط قرمز وزارت نیرو و اولویت نخست آبفای استان می باشد.
عباس مهری تاثیر کاهش بارش ها و افت منابع زیر زمین را بر کیفت آب مورد اشاره قرار داد و در ادامه دریافت استاندارد 17025 آزمایشگاه های شیمی و باکتریولوژیک ستاد و باکتریولوژیک سبزوار، نیشابور ، تریت حیدریه و قوچان ، بازسازی و ساخت آزمایشگاه های تربت حیردیه و فریمان را از جمله دیگر اقدامات معاونت بهره برداری ذکر کرد.
مدیر دفتر نظارت بر بهداشت آب و فاضلاب شرکت مهندسی آبفای کشور هم با تشکر از اقدامات انجام شده در ناوگان آزمایشگاهی آبفای خراسان رضوی گفت: این شرکت ثابت کرده است محدودیت ها نمی تواند مانع حرکت رو به جلوی ابفای استان شود.
به گفته سیدکوشیار واقفی از سابقه خوب آبفای خراسان رضوی در کمیته حفاظت کیفیت منابع آب می توان در پیشبرد اهداف برنامه ایمنی آب بهره برد.
وی با بیان اینکه آبفای خراسان رضوی در نتیجه همکاری های درون و برون سازمانی موفق به امتیاز خوب در ارزیابی پایان سال شرکت مهندسی و ورود به جمع ممیزان شرکت های آبفا شد ، طرح های ارتقاء کیفیت را از برنامه های بخش آب دانست و بر تهیه نرم افزارهای مرتبط با کنترل کیفیت تاکید کرد.
مدیر دفتر نظارت بر بهداشت آب و فاضلاب شرکت مهندسی آبفای کشور در پایان نشست از تجهیزات و امکانات آزمایشگاه ستاد دیدن کرد.
تصاویر
  • نقشه کیفی منابع آب استان خراسان رضوی تهیه شد
  • نقشه کیفی منابع آب استان خراسان رضوی تهیه شد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری