X

 گزینه توزیع آب بسته بندی در شهرهای بحرانی روی میز مدیرعامل آبفای خراسان رضوی

وضعیت کمی و کیفی منابع آب شرب شهرهای خراسان رضوی در نشست رئیس مجمع نمایندگان و مدیرعامل آبفای استان در مشهد بررسی شد.
جمعه، 24 اسفند 1397 | Article Rating

وضعیت کمی و کیفی منابع آب شرب شهرهای خراسان رضوی در نشست رئیس مجمع نمایندگان و مدیرعامل آبفای استان در مشهد بررسی شد.
در این جلسه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با تشریح شرایط تامین آب ، ازعدم همخوانی تولید و مصرف، پائین بودن تعرفه آب، هزینه سنگین اجرای پروژه ها ، درآمدپائین و افت سفره های زیرزمینی به عنوان چالش های بخش آب در این استان پهناور نام برد.
سید ابراهیم علوی توجه ویژه رئیس مجمع نمایندگان به مقوله آب را به فال نیک گرفت و به برگزاری هفته ای یک جلسه با مدیران آب منطقه ای به منظور رفع مشکلات موجود آب اشاره کرد که با اولویت شهرهای مواجه با تنش آبی تشکیل می شود.
وی پیش بینی کرد: در تابستان 98 و پیک مصرف 30 شهر استان با کمبود آب مواجه شوند که از این تعداد گلبهار، قوچان ، رضویه، نیشابور و شاندیز به لحاظ برخورداری از منابع آب شرب در شرایط قرمز و 25شهر هم در موقعیت زرد قرار دارند.
وی به ارائه چند راهکار از جمله توزیع آب بسته بندی در برخی شهرها پرداخت و خواستار تامین و تسریع در تخصیص منابع مالی مورد نیاز طرح ها و پروژه های تامین آب در استان با مساعدت و پیگیری مجمع نمایندگان شد.
علوی نقش گروه ها و جمعیت های مردم نهاد در تبیین شرایط آبی برای شهروندان را مهم ارزیابی و هدف راهبردی آبفا را ایجاد و ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب در بین اقشار مردم به ویژه دانش آموزان اعلام کرد.
رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی نیز از برنامه ها و طرح های تامین آب شرکت آبفا حمایت کرد و نسبت به پیگیری رفع مشکلات و مطالبات موجود قول مساعد داد.
حمید بنائی از آمادگی نمایندگان برای پیگیری موضوع تامین پایدار آب شهرها خبرداد و در همین رابطه بر استفاده حداکثری از ظرفیت مردمی و مسئولان تاکید کرد.
نماینده مردم شهرهای گناباد و بجستان همچنین خاطرنشان کرد:مجمع نمایندگان از هیچ کوشش و تلاشی برای رفع دغدغه های آبی مردم کوتاهی نخواهد کرد.
وی با حمایت ازسیاست راهبردی تشکیل جلسات مشترک آبفا و آب منطقه ای ، به ظرفیت سد دوستی اشاره کرد و اظهار داشت:منابع آبی این سد می تواند برای رفع مشکل کم آبی شهرهای مورد نظر بکار گرفته شود.
وی با بیان اینکه میلیاردها تومان صرف اجرای خط انتقال آب به گناباد شده است گفت: رفع مشکل این خط و استفاده از آب قنات ها می تواند در تامین آب گناباد موثر باشد
به گفته بنائی رفع کم آبی گناباد و بجستان با توجه به قول مساعد وزیر نیرو از جمله مطالبات مردم این شهرها می باشد.
وی همچنین بر استفاده حداکثری از عنصر زمان در اجرای پروژه ها به منظور جلوگیری از افزایش قیمت وسایل و تجهیزات تاکید کرد.
در ادامه مدیر امور آبفای بجستان گزارشی از وضعیت آب شهرای بجستان و یونسی ارائه داد و گفت:سختی آب باعث وارد آمدن خسارت به تاسیسات آبرسانی شهر شده است.
علی دانشوری خواستار رفع مشکل فاضلاب شهرک فرهنگیان بجستان ، نصب سیستم تله متری در تاسیسات و افزایش کیفیت آب این شهر شد. سعید روزی مدیر دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی نیز با اشاره به برگزاری احتمالی جشنواره پوستر در هفته صرفه جویی در مصرف آب در تیرماه 98 خواستار همراهی و مساعدت سایر بخش های تاثیرگذار و خصوصا همکاری نماینده مردم شریف شهرستان های گناباد و بجستان با این موضوع شد که در این زمینه بنایی قول مساعد داده و برنامه‌ریزی مدون و مشخصی را برای برگزاری جشنواره درخواست کرد.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری