روابطعمومی آبفای استان تهران باید الگوی سایر روابطعمومیها باشد
مدیرعامل آبفای استان تهران در نخستین نشست مشورتی با مدیران روابطعمومی شرکتهای زیرمجموعه گفت: آبفای استان تهران بزرگترین شرکت وزارت نیرو و بزرگترین دستگاه اجرایی شهر تهران بعد از شهرداری است و روابطعمومی آن باید الگوی مناسبی برای سایر روابطعمومیهای کشور باشد.
چهارشنبه، 22 اسفند 1397 |
محمدرضا بختیاری افزود: گرچه اهمیت روابطعمومی بر کسی پوشیده نیست، اما نوع نگاه مسئولان به این حوزه نیز بسیار اثرگذار است.
او تصریح کرد: اهمیت روابطعمومی نزد من به حدی است که برای انتخاب مدیر جدید روابطعمومی آبفای استان تهران بیش از انتخاب معاونان شرکت حساسیت به خرج دادم و جمعبندی نهایی این انتخاب حدود شش ماه طول کشید.
او تاکید کرد: نمیتوان کسی را در جایگاه مدیر روابطعمومی نشاند که از دل خود مجموعه آب و فاضلاب نبوده و با الفبای روابطعمومی آشنا نباشد.
مدیرعامل آبفای استان تهران با اشاره به حساسیت و اهمیت جایگاه روابط عمومی خاطرنشان کرد: ایجاد وفاق، همدلی و عِرق سازمانی و جلب اعتماد مردم نسبت به فعالیتهای سازمان از وظایف حیاتی روابطعمومی است.
بختیاری با تاکید بر اهمیت عِرق سازمانی میان همکاران شرکت گفت: زمانی میتوانیم بگوییم که آبفای استان تهران در بُعد درونسازمانی موفق عمل کرده است که حمیت سازمانی را بین همکاران ایجاد کرده باشد؛ به گونهای که دیگر نیاز نباشد به عنوان مثال روی کار تکنیسنی که لولهها را جوش میزند نظارت مداوم باشد.
بختیاری با تاکید بر توجه به اثرگذاری فعالیتهای روابطعمومی گفت: از کارهای معمولی که اثرگذاری ندارد بپرهیزید، ایدههای نو بیاورید، در پی کارهای اثرگذار رسانهای باشید و با زبان هنر با مردم صحبت کنید.
مدیرعامل آبفای استان تهران با اشاره به اینکه فرهنگسازی صرفا به معنای برگزاری نشست خبری و برگزاری جشنواره نیست، گفت: روی مباحث روانشناسی اجتماعی تمرکز کنید و جستوجو کنید با چه شیوههایی میتوان اعتماد 14 میلیون مشترک آب و فاضلاب استان تهران را به دست آورد.
رئیس هیئت مدیره آبفای استان تهران تاکید کرد: هریک از مدیران شرکتهای آب و فاضلاب استان تهران باید جامعه هدف خود را بهدرستی بشناسند و شیوههای ویژه آن جامعه را برای فرهنگسازی به کار ببرند و طبیعی است که شیوهای از فرهنگسازی که برای مردم مناطق شمال تهران درست و بجاست، ممکن است نزد مردم ساکن در شهرهای اطراف تهران حتی ضدارزش تلقی شود.