X
برگزاری کارگاه آموزشی خانه تکانی محیط زیستی و مدیریت مصرف آب در شهرستان میناب

 برگزاری کارگاه آموزشی خانه تکانی محیط زیستی و مدیریت مصرف آب در شهرستان میناب

کارگاه آموزشی خانه تکانی محیط زیستی و مدیریت مصرف آب با حضور بانوان (کارکنان اداری، مربیان پیش دبستان و مهد کودک) شهرستان میناب در محل سالن همایش دانشکده فنی آیت الله خامنه ای این شهرستان برگزار شد.
دوشنبه، 20 اسفند 1397 | Article Rating


در این کارگاه آموزشی، معاون بهره برداری آبفای هرمزگان به نقش محوری زنان در مسائل فرهنگی و اجتماعی بویژه بحث مدیریت مصرف آب اشاره کرد.

علاء امیریان نژاد افزود: همه ما  به این نقش مهم و محوری شما زنان آگاهیم در واقع زنان با توجه به نقشی که در خانواده ها دارند،  می توانند نقطه شروع اصلاح الگوی مصرف باشند.

وی اضافه کرد: آگاهی بخشی این مسله ی مهم با توجه به شرایط فعلی و بحران جدی کم آبی در کشور و بویژه در استان هرمزگان، رسالت مهم شرکت آب و فاضلاب و درحقیقت موثرترین راهکار مدیریت مصرف و حفظ منابع آبی موجود است.

معاون بهره برداری آبفای استان در ادامه تاکید کرد: کمبود آب یکی از مهمترین معضلات پیش روی در  آینده خواهد بود که ضروریست مدیریتی صحیح در جهت اصلاح الگوی مصرف اتخاذ شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه از سهم و نقش زنان اغلب چشم پوشی شده در حالیکه توجه به نقش زنان در مدیریت مصرف و دخالت دادن آنان در برنامه ریزی، اجرا و مدیریت منابع آب می تواند در مدیریت موثر آن بسیار تاثیرگذار باشد.

امیریان نژاد یادآور شد؛ برگزاری کارگاه های اینچنینی قطعا به این معناست که ما اعتقاد داریم که شما بانوان در بهینه سازی مصرف آب ، مدیریت مصرف آب در منزل، تامین بهداشت آب، صرفه جویی و محاظت از منابع آبی نقشی تاثیرگذار دارید و هدف مان بیان این مسله مهم و آگاهی بخشی است.

ضرورت انتقال فرهنگ صحیح مصرف آب به نسل جدید

در ادامه این مراسم، مدیردفتر مدیریت مصرف و آب بدون درآمد آبفای هرمزگان نیز به نقش زنان و مادران در مدیریت مصرف آب اشاره کرد و گفت: مادران نه تنها از نظر روانی می توانند به کودک خود امنیت و آرامش را القا کنند بلکه می توانند آن ها را برای زندگی در جامعه و پذیرش مسئولیت های آن نیز آماده کنند.

هانیه زیدآبادی افزود: با توجه به اینکه در روزهای پایانی سال، این زنان هستند که بیشتر درگیر خانه تکانی می‌باشند، برای انتقال فرهنگ صحیح مصرف آب به سایر اعضای خانواده به‌ویژه کودکان، مدیریت مصرف آب در منازل ضروریست تا نسل جدید هم به مرور با این فرهنگ آشنا شوند.

وی اضافه کرد: از طرفی زن به عنوان مدیر اقتصادی خانواده در نحوه مصرف نقش مهمی به عهده دارد .

این مسئول در ادامه اظهار داشت: استفاده از ابزار کاهنده مصرف آب یکی از راهکارهای صرفه جویی است که باید با فرهنگ سازی عمومی در این حوزه ورود پیدا کرد. به گفته زیدآبادی؛ برای مثال استفاده از شیرهای اهرمی تا 50 درصد از  میزان مصرف آب می کاهد .

مدیردفتر مدیریت مصرف آبفای استان در پایان، توصیه کرد: یادمان باشد که در گوشه و کنار استان، تامین آب شرب بخشی از خانواده ها با تانکرهای سیار انجام می شود، بنابراین استفاده بی‌رویه از آب در ایام نزدیک به نوروز در واقع پیش‌خور کردن بخشی از ذخیره آب تابستان آینده است.

شایان ذکر است؛ در این مراسم رئیس آموزش و پرورش ، معاون فرماندار شهرستان میناب و رئیس شورای شهر میناب نیز حضور داشتند. 

تصاویر
  • برگزاری کارگاه آموزشی خانه تکانی محیط زیستی و مدیریت مصرف آب در شهرستان میناب
  • برگزاری کارگاه آموزشی خانه تکانی محیط زیستی و مدیریت مصرف آب در شهرستان میناب
  • برگزاری کارگاه آموزشی خانه تکانی محیط زیستی و مدیریت مصرف آب در شهرستان میناب
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری