X
در خانه تکانی هایمان مراقب آب باشیم

 در خانه تکانی هایمان مراقب آب باشیم

خانه تکانی، رسم زیبایی است که همانند ده ها سنت پسندیده دیگر از ایرانیان باستان به یادگار مانده و تأکیدی که دین اسلام بر نظافت و پاکی دارد، باعث استحکام آن در فرهنگ ایرانیان شده است.
شنبه، 18 اسفند 1397 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی، رئیس اداره روابط عمومی و آموزش همگانی آبفار خراسان رضوی بیان کرد: دین اسلام همان قدر که به پاکیزگی و نظافت سفارش نموده به همان اندازه انسان ها را از اسراف نهی کرده است اما متأسفانه برخی ها خانه ‌تکانی را فقط در ریخت و پاش آب می دانند در حالیکه می شود با اندکی آب، خانه را شست و شو داد و به هدف مورد نظر رسید و در کنار خانه تکانی، مصرف به اندازه آب را رعایت کرد تا فرزندانمان هم این مهم را در ذهن داشته باشند و بدانند می توان با مدیریت صحیح و طبق برنامه ریزی و در نظرداشتن تمیزی به دور از اسراف، خانه ای پاکیزه داشته باشیم.

سید رضا موسوی گفت: امیدوارم آغاز سال نو و روزهای خانه تکانی با تکاندن غبار رفتارهای نادرست در زندگی توام باشد، رفتارهایی که تغییر در آنها سبک زندگی را هم تغییر خواهد داد و از جمله آن رفتارهای نادرست در مصرف بی رویه آب است و در این وضعیت بحرانی منابع آبی و کاهش بارندگیها در کشور ضروری است از این نعمت الهی به درستی استفاده نماییم.

موسوی تصریح کرد: هر شخصی که بحران آب را عمیقاً باور کند و خود را ملزم به رعایت الگوی صحیح مصرف فردی نماید در هر جایگاهی و موقعیت اجتماعی که باشد، همواره به حفاظت از آب فکر نموده و برای استفاده درست از آب برنامه خواهد داشت.

وی افزود: صرفه جویی آب در منازل در وهله اول ممکن است بی اهمیت به نظر برسد ولی کسانی که با دشواری های کمبود آب آشنا هستند می دانند که اگر هر مشترک بتواند نقشی هرچند اندک در صرفه جویی آب ایفا کند با توجه به تعداد زیاد مشترکان، در نهایت مقدار زیادی از این مایه حیات صرفه جویی خواهد شد. لذا اجرای طرح پویش خانه تکانی در خصوص چگونگی مصرف بهینه آب در خانه تکانی های نورزوی و زندگی روزمره بیش از پیش احساس می شود .

رئیس اداره روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی گفت: سال خوبی را برای همه خانواده های ایرانی و مخصوصاً روستاییان سخت کوش و قدرشناس استان خراسان رضوی آرزو دارم.

تصاویر
  • در خانه تکانی هایمان مراقب آب باشیم
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری