X
بانوان کرمانشاهی سهم بسزایی در کاهش مصرف آب دارند

 بانوان کرمانشاهی سهم بسزایی در کاهش مصرف آب دارند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه با اشاره به افزایش مصرف آب در اسفندماه نسبت به ماههای قبل در فصل زمستان، از شهروندان خواست در شستشوی وسایل و خانه تکانی های خود از مصرف بی رویه آب خودداری کرده و از مشاغل خدماتی برای این موضوع کمک بگیرند.
شنبه، 18 اسفند 1397 | Article Rating

* پویش "خانه تکانی و مدیریت مصرف آب" در کرمانشاه راه اندازی شد

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، مهندس علیرضا تخت شاهی با بیان اینکه شهروندان از دیرباز بر اساس سنتی قدیمی در دو دوره از سال؛ همزمان با فرا رسیدن پاییز و در روزهای پایانی سال، اقدام به خانه تکانی و نظافت منازل می‌کنند که همین امر باعث افزایش میزان مصرف آب در ماههای شهریور، مهر، آبان و اسفند می شود، افزود: این افزایش آب به حدی است که مصرف آب در این ماههای سال، تقریبا با ماههای بسیار گرم فصل تابستان برابری می کند وموجب بروز اختلال در توزیع آب در برخی از نقاط مرتفع استان می شود.

مهندس تخت شاهی میزان مصرف آب در سال 95 را بیش از 92 میلیون مترمکعب، در سال 96، نزدیک به 94 میلیون مترمکعب و تا پایان بهمن ماه 97 بیش از 86 میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: باتوجه به بالارفتن مصرف آب به دلیل شستشو و تغییر دمای هوا در اسفندماه نسبت به بهمن ماه، طبق بررسی آمارهای سنوات گذشته مصرف آب در اسفندماه 10 تا 15 درصد افزایش می یابد که حجم این افزایش، بالغ بر 2 میلیون مترمکعب و رقم قابل ملاحظه ای می باشد.

به گفته وی مصرف آب در اسفند ماه 95 بیش از 6 میلیون و 900 هزار مترمکعب و در اسفندماه 96 بیش از 7 میلیون و 100 هزار مترمکعب بوده است که در مقایسه با مصرف آب در ماههای فصول و پاییز و زمستان نشان دهنده افزایش مصرف آب به میزان قابل توجهی است که علت آن افزایش مصرف آب به خاطر خانه تکانی است.

مهندس تخت شاهی با اشاره به راه اندازی پویش "خانه تکانی و مدیریت مصرف آب" در کرمانشاه، گفت: این پویش به همت شرکت آب و فاضلاب و با مشارکت فعال بانوان از ابتدای اسفندماه آغاز شده است اما هدف کلی آن ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب در طول سال به ویژه ماههایی که به علت خانه تکانی و شستشو، بیشترین میزان مصرف آب را شاهد هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به جایگاه ویژه بانوان در جامعه و نقش الگویی آنان برای اعضای خانواده گفت: با توجه با این تفاسیر و به منظور بهره گیری از سرمایه اجتماعی بانوان، پویش خانه تکانی و مدیریت مصرف آب راه اندازی شده است.

مهندس تخت شاهی تأکید کرد: بانوان کرمانشاهی روحیه بسیارخوبی در صرفه جویی کردن و مدیریت خانواده دارند و با کمک این روحیه و مدیریت آنان در خانه و خانواده انتظار می رود، از این پس علیرغم افزایش جمعیت، با همت بانوان، شاهد کاهش مصرف آب باشیم.

وی آگاه سازی و حساس سازی شهروندان درخصوص آسیب ها و مخاطرات ناشی از مصرف بی رویه آب در خانه تکانی های نوروزی، تغییر الگوی رفتاری خانم های خانه دار هنگام نظافت منزل با کمترین میزان مصرف آب و ارائه الگوهای مناسب خانه تکانی و مصرف بهینه آب، ترویج فرهنگ استفاده از لوازم کاهنده مصرف آب را از جمله اهداف پویش خانه تکانی و مدیریت مصرف آب عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه آموزش بانوان درخصوص مفاهیم آب و مصرف بهینه را از جمله دیگر اهداف اجرای این پویش اعلام کرده و افزود: خوشبختانه بانوان جامعه، آینده نگری خوبی داشته و به همین دلیل همکاری خوبی از خود در این زمینه نشان می دهند.

وی تصریح کرد: پویش "خانه تکانی و مدیریت مصرف آب" با شعار «جان آب در خطر است» در آستانه روزهای پایانی سال و همزمان با سنت خانه تکانی اجرا می‌شود تا شهروندان را نسبت به مصرف بهینه آب و پرهیز از اسراف در جریان این سنت حسنه حساس سازد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری با اشاره به استقبال گسترده شهروندان از این پویش خاطرنشان کرد: در راستای سازگاری با کم آبی همگان باید به مصرف بهینه آب توجه جدی داشته باشند و این پویش نیز با کمک مردم می‌تواند دستاوردهای خوبی به همراه داشته باشد.

تصاویر
  • بانوان کرمانشاهی سهم بسزایی در کاهش مصرف آب دارند
  • بانوان کرمانشاهی سهم بسزایی در کاهش مصرف آب دارند
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری