X

 برگزاری کارگاه آموزشی بانوی آب با حضور بانوان خانه دار شهرستان داراب

کارگاه آموزشی آشنایی با اصول صرفه جویی در مصرف آب (کارگاه بانوی آب) با حضور جمعی از اعضای کمسیون امور بانوان، مربیان مدارس ابتدایی و بانوان خانه دار شهرستان داراب برگزار و اصول و روش های کاربردی صرفه جویی در مصرف آب به ویژه در سنت خانه تکانی پایان سال مرور گردید.
چهارشنبه، 15 اسفند 1397 | Article Rating


کارگاه آموزشی آشنایی با اصول صرفه جویی در مصرف آب (کارگاه بانوی آب) با حضور جمعی از اعضای کمسیون امور بانوان، مربیان مدارس ابتدایی و بانوان خانه دار شهرستان داراب برگزار و اصول و روش های کاربردی صرفه جویی در مصرف آب به ویژه در سنت خانه تکانی پایان سال مرور گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت آبفا استان فارس، طی یک کارگاه آموزشی با عنوان کارگاه آموزشی بانوی آب و با مضمون آشنایی با اصول صرفه جویی در مصرف آب، با حضور بیژن سام زاده مدیر دفتر ایمنی و بهداشت محیط شرکت آبفا استان فارس، پایدار مشاور امور بانوان فرماندار شهرستان داراب، مهندس جباری مدیر امور آبفا شهرستان داراب و جمعی از اعضای کمسیون امور بانوان ، مربیان مدارس ابتدایی و بانوان خانه دار این شهرستان برگزار و اصول و روش های کاربردی صرفه جویی در مصرف آب به ویژه در ایام پایانی سال و سنت دیرینه ی خانه تکانی به شرکت کنندگان ارائه گردید.

این گزارش حاکی است در کارگاه آموزشی مذکور که به همت امور آبفا شهرستان داراب و با همکاری کمسیون امور بانوان فرمانداری این شهرستان برگزار گردید، مهندس بیژن سام زاده طی سخنانی ضمن تشریح وضعیت منابع آب در شهرستان داراب و استان فارس بیان داشت استان فارس یکی از مناطق خشک و نیمه خشک کشور می باشد که به دلیل بروز خشکسالی های متوالی در سنوات اخیر و عدم بارش مطلوب باران در سال جاری با بحران منابع آب وکم آبی مواجه گردیده است که با ادامه ی این شرایط، وضعیت دشواری در آتی خواهیم داشت. در همین راستا شهرستان داراب نیز وضعیت مطلوبی در منابع آب زیر زمینی ندارد و بدیهی است که باید با مدیریت مصرف آب وضعیت موجود مدیریت و کنترل شود. وی ادامه داد: متاسفانه فرهنگ استفاده ی مطلوب از آب آشامیدنی دراستان فارس و اصلاح الگوی مصرف در میان شهروندان به جایگاه مورد انتظار نرسیده است و لازم است در این خصوص اقدامات ویژه ی فرهنگی و آموزشی صورت گیرد. سام زاده در ادامه با تأکید بر لزوم مدیریت مصرف آب تصریح کرد: شرایط به گونه ای است که می طلبد با فرهنگ سازی و ترویج اصول صرفه جوئی در جامعه و نیز احساس مسئولیت تک تک شهروندان فهیم در استان، اصلاحی ساختاری در مصرف آب رخ دهد تا بتوانیم از وضعیت تنش زای کنونی عبور کنیم و یا دست کم آثار کم آبی را به حداقل ممکن برسانیم. وی تصریح کرد: یکی از اقشاری که می توانند نقش به سزایی در مدیریت مصرف آب و صرفه جویی در مصرف آن داشته باشند بانوان جامعه به ویژه زنان خانه دار می باشند. وی در پایان ضمن یاد آوری و اشاره به پایان سال و تبریک به مناسبت فرارسیدن نوروز و حلول سال نو، سنت حسنه ی خانه تکانی را از نیکو ترین سنن ایرانیان دانست و حفظ این فرهنگ طی ادوار مختلف را بسیار حائز اهمیت توصیف کرد. وی در ادامه خواهان مدیریت مصرف آب و مصرف بهینه در مصرف این گوهر بی همتا در ایام پایانی سال و سنت زیبای خانه تکانی شد و تعدادی از کاربردی ترین اصول و روش های صرفه جویی در مصرف آب را در رابطه با این موضوع تشریح کرد. سام زاده خاطر نشان کرد: به یاد داشته باشیم منابع خدادادی آب، میراث آیندگان است و امانتی است نزد ما که باید به نسلهای آینده بسپاریم.

گفتنی است در ادامه این کارگاه، جباری مدیر امور آبفا داراب نیز طی بیاناتی به تشریح وضعیت آب شهرستان داراب پرداخت و در پایان برنامه ضمن توزیع بروشور های آموزشی اصول مصرف بهینه ی آب در خانه و خانواده، جوایزی نیز به تعدادی از بانوان شرکت کننده اهداء گردید.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری