X
با استفاده از شیوه های مدیریت مصرف در حفظ حقوق شهروندان تلاش کنیم/ 25 اسفند پایان خانه تکانی

 با استفاده از شیوه های مدیریت مصرف در حفظ حقوق شهروندان تلاش کنیم/ 25 اسفند پایان خانه تکانی

سرپرست آب وفاضلاب شهری مازندران با تاکید بر اصلاح الگوی مصرف آب به ویژه در روزهای پایانی سال گفت: با استفاده از شیوه های مدیریت مصرف در حفظ حقوق شهروندان تلاش کنیم.
ﺳﻪشنبه، 14 اسفند 1397 | Article Rating

به گزارش شرکت آبفاشهری مازندران، مهندس عبدالهی به بیان اهمیت آب پرداخت و گفت: جایگزینی برای آب وجود ندارد و منابع آب شیرین در دسترس بسیار ناچیز است بنابراین باید قدرش را بدانیم و بیهوده آب را هدر ندهیم.

وی، با بیان اینکه متوسط سرانه مصرف استاندارد آب در کشور حدود 180- 160 لیتر در روز به ازای یک نفر است اما در مازندران در حدود 200 لیتر در روز به ازای هر نفر مصرف می شود، در توصیه به شهروندان افزود: اولین توصیه این است که اسراف نکنیم بدین معنی که بیش از اندازه مصرف نکنیم و به عبارت دیگر در مصرف خودمان مدیریت داشته باشیم و مدیریت مصرف به معنای استفاده نکردن نیست بلکه به معنی درست مصرف کردن و به اندازه مصرف کردن است

سرپرست آبفاشهری مازندران ادامه داد: مدیریت مصرف به اعمال روشهایی اطلاق می شود که بتواند از هدر روی آب و مصرف خارج از نیاز واقعی جلوگیری نماید .

مهندس عبدالهی، حفظ سرمایه عظیم ملی، حفظ محیط زیست، کارایی تاسیسات موجود، اختصاص عادلانه و بهینه آب بین همه شهروندان و حفظ حقوق دیگران را از مهمترین مزایای مدیریت مصرف آب برشمرد و گفت: ضروری است در مصرف آب تغییر رفتار دهیم به طور مثال بجای شستشوی قالی و پرده و اتومبیل با آب شرب به قالی شویی ، پرده شویی و کارواش مراجعه کنیم و یا بجای آبیاری فضای سبز با آب شرب از آب غیر شرب نظیر آب باران استفاده نماییم .

وی، با بیان اینکه استفاده از کاهنده های مصرف نظیر شیرهای اهرمی ، فلاش تانک های کم مصرف و... منجر به کاهش 30 درصدی در مصرف آب می شود، گفت: به مشترکین توصیه می شود از مصرف آب غیر ضروری در ساعات پرمصرف به ویژه در روزهای پایانی سال خودداری نمایند.

مهندس عبدالهی، به تدابیر اندیشیده شده در ایام نوروز برای ارایه خدمات به مردم و مسافران عزیز این استان اشاره و تصریح کرد: در ایام نوروز برای ارایه خدمات بهتر به مردم و مسافران و ایجاد خاطری خوش برای این عزیران ، کشیکهایی را در سطح ستاد و شهرستانها پیش بینی کردیم به طوری که در سطح ستاد، معاونان و مدیران و در شهرستانها مدیران امور و تیم های عملیاتی در این کشیکها به طور شبانه روز حضور فعال دارند.

سرپرست آبفاشهری مازندران ادامه داد: در سطح استان تیم های واکنش سریع در حالت آماده باش قرار دارند و در مواقع اضطراری نیز در هر شهرستان حداقل یک تانکر آبرسان سیار پیش بینی شد تا دربروز مشکل احتمالی در سریع ترین زمان ممکن وارد عمل شوند.

مهندس عبدالهی خاطرنشان کرد: مشترکین در صورت مشاهده هرگونه نشت آب از شبکه و برداشت غیرمجاز با سامانه 122 تماس حاصل نمایند.

تصاویر
  • با استفاده از شیوه های مدیریت مصرف در حفظ حقوق شهروندان تلاش کنیم/ 25 اسفند پایان خانه تکانی
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری