X
ضرورت مصرف بهینه آب در ایام خانه تکانی

 ضرورت مصرف بهینه آب در ایام خانه تکانی

ضرورت مصرف بهینه آب در ایام خانه تکانی
ﺳﻪشنبه، 14 اسفند 1397 | Article Rating

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی در مصاحبه ای با سایت شرکت گفت: مصرف بهینه آب در ایام خانه تکانی لازم است.

سلطانعلی ولیزاده با بیان این‌که مصارف خانگی آب شرب در ماه‌ پایانی سال افزایش می‌یابد، در ادامه اظهار کرد: انجام خانه‌تکانی باعث افزایش مصرف آب می‌شود.

وی افزود: افزایش میزان مصرف آب در ایام خانه‌تکانی باعث افت فشار و کمبود آب در برخی مناطق شهری می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی خاطرنشان کرد: از همین‌رو ضروری است مشترکین برای جلوگیری از افت فشار آب و هدررفت آن هنگام خانه‌تکانی در مصرف صحیح و اصولی این کالای با ارزش دقت بیشتری داشته باشند.

ولیزاده میانگین مصرف آب توسط مشترکین آبفای شهری در سال گذشته را بیش از 170 لیتر در شبانه‌روز دانست و تصریح کرد: این میزان مصرف روزهای پایان سال و هنگام خانه‌تکانی به صورت محسوسی افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اهمیت صرفه‌جویی در مصرف آب هنگام خانه‌تکانی ادامه داد: رسانه‌ها با اطلاع‌رسانی در این ارتباط می‌توانند زمینه همکاری شهروندان را در مصرف بهینه آب فراهم آورند.

وی خاطرنشان کرد: اصلاح برخی روش‌های نادرست مصرف آب از هدر رفت آب تا حدود زیادی جلوگیری خواهد شد.

ولیزاده یادآور شد: با وجود مصرف زیاد آب در ایام پایانی سال، شرکت آبفای خوی تدابیر لازم را برای به حداقل رساندن نوسان و افت فشار آب به کار خواهد بست.

رئیس هیئت مدیره شرکت گفت : با اشاره به وضعیت آب و کمبود بارندگی در سال جاری ، توجه به راه های صرفه جویی در مصرف آب را ضروری دانست و و از شهروندان خواست از مصرف بی رویه و غیر اصولی آب اجتناب کنند .

وی با بیان اینکه بهتر است برای شستشوی فرش از قالیشویی و خودرو از کارواش استفاده شود اظهار داشت: در این خصوص فرش ها و خودروها با ترکیب آب و هوا شستشو می شوند که در صرفه جویی آب موثر هستند .

مهندس ولیزاده از دیگر روش های ساده برای جلوگیری از هدر رفتن آب را استفاده از ظرفیت کامل ماشین لباسشویی، کاشت گیاهان کم آب خواه ، استفاده از جارو برای نظافت حیاط به جای استفاده از آب دانست .

وی تاکید کرد : بدیهی است با تغییر برخی از روش های نادرست مصرف آب و با استفاده از ابزارهای کاهنده مصرف ، می توان نیازهای خود را بدون آنکه آب زیادی هدر رود برآورده کرد .

تصاویر
  • ضرورت مصرف بهینه آب در ایام خانه تکانی
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری