X
نرخ آب اقامتگاه های غیردائم تا ظرفیت قراردادی به صورت عادی محاسبه می شود

 نرخ آب اقامتگاه های غیردائم تا ظرفیت قراردادی به صورت عادی محاسبه می شود

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آبفا استان کرمان گفت: نرخ آب‌بهای اقامتگاه‌های غیردائم تا ظرفیت قراردادی آنها به صورت عادی محاسبه می‌شود. 
چهارشنبه، 08 دی 1400 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی شرکت آبفا استان کرمان، مسعود مهدوی فرد با اشاره به افزایش تعرفه آب ویلا، باغ ویلا، خانه باغ و مجتمع های مسکونی که محل زندگی دائمی و کسب و کار افراد نیستند اظهارداشت: این افزایش قیمت براساس تعرفه و دستورالعمل ابلاغی هیات وزیران با عنوان تعرفه اقامتگاه غیردائم در سال 88 انجام شده است. 
وی به پیشینه موضوع اشاره و خاطرنشان کرد: در طول چند سال گذشته نرخ واحدی برای آب بهای اقامتگاه های غیردائم تعیین شده بود که بعد از گذشت 2 سال و با افزایش سالانه نرخ آب مسکونی و محاسبه تصاعدی برای مازاد الگوی مصرف، در عمل مشترکین پرمصرف اقامتگاه های غیردائم رقم کمتری از مشترکین پرمصرف مسکونی پرداخت می کردند. 
مهدوی فرد با اشاره به اینکه به منظور عادلانه کردن قیمت ها، کاهش و مدیریت مصرف، تعرفه آب اقامتگاه های غیردائم مورد بازبینی قرار گرفت و مقرر شد از ابتدای سال 1400 تعرفه آب بهای این مشترکان افزایش یابد افزود: براساس تعرفه ابلاغی در حال حاضر هزینه آب مصرفی برای مصارف مازاد بر ظرفیت این مشترکان براساس نرخ آب آزاد محاسبه می شود. 
به گفته وی ظرفیت قراردادی اقامتگاه های غیردائم براساس متناظرسازی هزینه هایی که این واحدها براساس ضوابط و مقررات به منظور دریافت انشعاب مسکونی به شرکت آب و فاضلاب پرداخت کرده اند تعیین و محاسبه می شود که این ظرفیت قراردادی در نظر گرفته شده مبنای محاسبه قبض ها قرار می گیرد.  
معاون شرکت آبفا استان کرمان ظرفیت قراردادی در سطح استان کرمان را از 5 مترمکعب تا ۱۵ متر مکعب عنوان کرد و یادآور شد: تعرفه آب بها برای اقامتگاه های غیردائم تا ظرفیت قراردادی این انشعابات با نرخ عادی و مصارف مازاد بر ظرفیت قراردادی در اقامتگاه های غیردائم با نرخ آب آزاد محاسبه می شود. 
وی در ادامه با یادآوری این نکته که انتظار می رود در اماکنی که افراد سکونت دائم ندارند میزان مصرف کمتر یا برابر با ظرفیت قراردادی باشد تصریح کرد: متأسفانه آمارها این مطلب را تأیید نمی کند چرا که در اکثر موارد از آب شرب برای آبیاری درختان و پر کردن استخرها  استفاده می شود و به همین دلیل میزان آب مصرفی در اقامتگاهها در مقایسه با واحدهای مسکونی بسیار بیشتر است.
مهدوی فرد با اشاره به ابلاغ دستورالعمل مذکور به کلیه شرکت های آب و فاضلاب در سطح کشور اظهارداشت: در استان کرمان اطلاع رسانی های لازم درخصوص ظرفیت قراردادی هر شهرستان و سایر موضوعات مرتبط با این امر انجام شده است. 
وی خاطرنشان کرد: در زمینه تعریف کاربری یک ملک با عنوان مسکونی یا اقامتگاه غیردائم، بومی یا غیر بومی بودن افراد ملاک نیست و تنها موضوع تعیین کننده در این زمینه اقامت افراد به صورت غیردائم یا اینکه ملک مورد نظر به صورت ویلا و باغ ویلا باشد ملاک است. 
 معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آبفا استان کرمان با اشاره به اینکه این دستورالعمل در جهت عدالت محوری اجرا شده  گفت: افرادی که در مصارف غیر شرب مانند استخرها و .. از آب استفاده می کنند باید هزینه اش را بپردازند و ما  امیدواریم همه مردم بارعایت الگوی مصرف و مدیریت مصرف به شکلی عمل نمایند که ضمن کاهش مصرف آب، مبلغ قبوضشان نیز کاهش یابد.

تصاویر
  • نرخ آب اقامتگاه های غیردائم تا ظرفیت قراردادی به صورت عادی محاسبه می شود
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری