X
مدیر امور آبفار نهبندان در خراسان جنوبی: افزایش قابل توجه تعداد روستاهای تحت پوشش آبرسانی سیار با آغاز فصل گرما

 مدیر امور آبفار نهبندان در خراسان جنوبی: افزایش قابل توجه تعداد روستاهای تحت پوشش آبرسانی سیار با آغاز فصل گرما

مدیر امورآب و فاضلاب روستایی نهبندان گفت: هم اکنون به صورت میانگین به 83 روستای شهرستان با تانکر آبرسانی می شود که با آغاز فصل گرما این تعداد به 100 روستا با جمعیت بیش از 10 هزار نفر افزایش خواهد یافت. سیدمحمدعلی محمدی افزود: آبرسانی سیار به روستاها و آبادیها باتوجه به روند خشکسالیها و کاهش نزولات آسمانی افزایش می یابد. وی بیان کرد: در حال حاضر به 83 روستای شهرستان با 2هزار و 85 خانوار وبا جمعیت هفت هزار و 47 نفر با تانکر آبرسانی انجام می شود.
پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1397 | Article Rating

مدیر امورآب و فاضلاب روستایی نهبندان گفت: هم اکنون به صورت میانگین به 83 روستای شهرستان با تانکر آبرسانی می شود که با آغاز فصل گرما این تعداد به 100 روستا با جمعیت بیش از 10 هزار نفر افزایش خواهد یافت.

سیدمحمدعلی محمدی افزود: آبرسانی سیار به روستاها و آبادیها باتوجه به روند خشکسالیها و کاهش نزولات آسمانی افزایش می یابد.

وی بیان کرد: در حال حاضر به 83 روستای شهرستان با 2هزار و 85 خانوار وبا جمعیت هفت هزار و 47 نفر با تانکر آبرسانی انجام می شود.

محمدی با بیان اینکه آبرسانی سیار در شهرستان به وسیله سه دستگاه تانکر سیار انجام می شود، گفت: ماهانه 165 سرویس آب به حجم 2 هزار و 295 مترمکعب به روستاهای شهرستان ارسال می شود و در 110مخزن گالوانیزه و چهار مخزن بتنی تخلیه می شود.

وی براساس بخشنامه ارسالی از مرکز استان، سهمیه آبرسانی سیار برای هر خانوار روستایی در شبانه روز را 50 لیتر اعلام کرد و گفت: ارسال این مقدار آب نیاز آبی روستاهای فاقد منبع آبی را تامین نمی کند که امورآب و فاضلاب روستایی نهبندان برای رفع این مشکل حجم آبی بیشتری را به برخی روستاها ارسال می کند.

مدیر آب و فاضلاب روستایی نهبندان با بیان اینکه کمبود اعتبار مهمترین مشکل آبرسانی سیار شهرستان است، گفت: دیون ابرسانی سیار به پیمانکاران از سال 1395 وجود دارد و ماهانه این رقم افزایش می یابد.

محمدی افزود: علیرغم تمام مشکلات و از جمله کمبود اعتبار در ارسال آب به روستائیان کوتاهی نخواهیم کرد و برای حل مشکلات روستائیان آبرسانی به صورت شبانه روزی در حال انجام است اما نیاز است مسئولان استانی و کشوری برای حل هر چه سریعتر این مشکل چاره اندیشی کنند.

وی ادامه داد: کمبود اعتبار در زمینه آبرسانی سیار به گونه ای است که گاها حتی برای سوخت تانکرهای حمل آب دچار مشکل می شویم.

محمدی فرسودگی تانکرهای ذخیره، فرسودگی و عمر بالای تانکرهای حمل آب، خاکی و نامناسب بودن جاده‌های روستایی، پراکندگی روستاها، کمبود نیرو انسانی و گرمای منطقه و نداشتن امکانات سرمایشی در ماشین های حمل آب را از مشکلات آبرسانی سیار در شهرستان ذکرکرد.

وی عنوان کرد: با آغاز فصل گرما، و وزش بادهای 120 روزه ی سیستان و بلوچستان علیرغم تلاش مجموعه آب و فاضلاب روستایی آبرسانی سیارکند و گاها مختل می شود، همچنین در فصل بهار نیز ریزش بارشهای رگباری باعث تخریب راه های روستایی می شود.

مدیر آب و فاضلاب روستایی نهبندان بیان کرد: خشکسالی های 18ساله در منطقه و افت شدید منابع آبی زیرزمینی علاوه برکاهش کمی باعث کاهش کیفی آب شرب شهرستان شده و به همین دلیل گاها با توجه به هزینه هایی که برای انتقال آب با تانکر انجام می شود,مردم روستاها از کیفیت آب گلایه مند هستند.

وی در پایان از تلاش همه مسئولان ارشد در استان وشهرستان تشکر واعلام کردبا تخصیص به موقع اعتبارات و با بهره برداری از پروژه های در حال انجام, بیش از 20 آبادی از گردونه آبرسانی سیار حذف خواهند شد.

تصاویر
  • مدیر امور آبفار نهبندان در خراسان جنوبی: افزایش قابل توجه تعداد روستاهای تحت پوشش آبرسانی سیار با آغاز فصل گرما
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری