X
آخرین وضعیت نظارت بر کیفیت آب شهر مشهد تشریح شد

 آخرین وضعیت نظارت بر کیفیت آب شهر مشهد تشریح شد

مدیر امور کنترل کیفیت آب و فاضلاب مشهد وضعیت نظارت بر کیفیت آب شهر را تشریح و بر کنترل کیفی شبانه روزی آب شرب مشهد تاکید نمود.
ﺳﻪشنبه، 04 اردیبهشت 1397 | Article Rating

مدیر امور کنترل کیفیت آب و فاضلاب مشهد وضعیت نظارت بر کیفیت آب شهر را تشریح و بر کنترل کیفی شبانه روزی آب شرب مشهد تاکید نمود.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب مشهد، مهندس محمدرضا علیپور در این خصوص اظهار کرد: وظیفه واحد امور نظارت بر کیفیت آب نمونه برداری از منابع آب مانند چشمه ها، قنوات، چاه ها و تصفیه خانه ها و پس از آن از مخازن آب و شبکه توزیع می باشد و به طور کلی نمونه برداری از مرحله استحصار تا تصفیه و مصرف را انجام می دهد و بسته به نوع هر کدام تواتر نمونه برداری در نتیجه آن متفاوت می باشد.

وی تصریح کرد: معمولا بیشترین نمونه برداری که در مشهد انجام می شود از پیش تعیین شده است؛ نمونه برداری میکروبی، شیمیایی و ریزآلاینده از منابع و شبکه توزیع از نمونه های پیش تعیین شده است که براساس دستورالعمل های آبفای کشور می باشد.

مهندس علیپور افزود: بسیاری از اعتراضاتی که از سوی مردم در خصوص کیفیت آب اتفاق می افتد بصورت تلفنی قابل حل می باشد و نیاز به نمونه برداری نیست و سوالات متداول به راحتی پاسخ داده می شود اما در شرایطی که شهروندان رضایت نسبی ندارند برای اطمینان خاطر آن ها نمونه برداری در محل صورت می گیرد و نتیجه به مشترک اعلام می شود.

وی اضافه کرد: برای تایید کیفیت آب شهرمشهد آزمایشات کامل را بر روی منایع و شبکه های توزیع انجام می دهیم و آن را با استاندارد بین المللی 1053 مقایسه می کنیم و در حال حاضر با توجه به این استانداردها آب شرب مشهد هیچ مشکلی به لحاظ کیفیت ندارد.

مدیر امور کنترل کیفیت آب و فاضلاب مشهد بیان داشت: در هر ماه به طور کلی 250 نقطه از شهر مشهد را نمونه برداری می کنیم و 700 مورد نمونه برداری میکروبی انجام می دهیم، 4 هزار مورد کلرسنجی شبکه انجام می شود و نمونه برداری عوامل شیمیایی هم به صورت 6 ماهه صورت می گیرد که همه این مراحل در آزمایشگاهی انجام می شود که مورد تایید اتحادیه اروپا است یعنی نتایج آزمایشات آن قابل استناد در تمامی دنیا است و در شرق کشور اولین آزمایشگاهی هستیم که موفق به کسب این استانداردها شده است.
تصاویر
  • آخرین وضعیت نظارت بر کیفیت آب شهر مشهد تشریح شد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری