X
مدیریت مصرف آب نیازمند همراهی بیشتر شهروندان/درآمد حاصل از تبصره 3 ماده واحده توان آبفا را در خدمات رسانی افزایش می دهد

 مدیریت مصرف آب نیازمند همراهی بیشتر شهروندان/درآمد حاصل از تبصره 3 ماده واحده توان آبفا را در خدمات رسانی افزایش می دهد

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کردستان گفت: ارائه بهتر خدمات توسط شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان نیازمند فرهنگسازی و همکاری عمومی است و خوشبختانه مردم نیز تاکنون همکاری مطلوبی در این راستا داشته اند که امیدواریم بیشتر شود.
ﺳﻪشنبه، 04 اردیبهشت 1397 | Article Rating

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کردستان گفت: ارائه بهتر خدمات توسط شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان نیازمند فرهنگسازی و همکاری عمومی است و خوشبختانه مردم نیز تاکنون همکاری مطلوبی در این راستا داشته اند که امیدواریم بیشتر شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان مهندس محمدحسین محمدی در برنامه شما و مسئولان رادیو کردستان اظهار کرد: در اواخر سال 96 بارندگی های مناسبی اتفاق افتاد که بخشی از نگرانی ها جبران شد؛ در حال حاضر ذخیره سدها مناسب است و امیدواریم با کمک مردم مشکل جدی در زمینه آب نداشته باشیم.

وی در پاسخ به پرسشی پیرامون سیستم قدیمی انتقال آب گفت: با توجه به قدمت شبکه های توزیع آب، بخشی از آن باید اصلاح و بازسازی شود که شاید در کوتاه مدت امکانپذیر نباشد و این موجب بروز اتفاقات و هدررفت آب می شود که البته در این زمینه اقداماتی انجام داده ایم.

مهندس محمدی، مهمترین عامل را در اصلاح خطوط و شبکه، منابع مالی دانست و افزود: برنامه هایی داریم تا در مدت زمانی مناسب و برنامه ریزی شده این مسئله رفع شود.

مدیرعامل آبفا کردستان در خصوص امکان جداسازی آب شرب از مصارف غیرشرب و بهداشتی عنوان کرد: مصرف کننده می تواند به گونه ای آب را مدیریت کند که تنها برای مصارف شرب و ضروری باشد؛ چراکه گاها مصارفی که از آب شرب می شود، چندان ضروری نیست.

وی افزود: البته با دستگاه های متولی دیگر در حال رایزنی هستیم تا منابع دیگری برای استفاده در مصارفی چون فضای سبز و امثالهم اختصاص بدهیم، از جمله منابعی چون تصفیه خانه های فاضلاب.

مهندس محمدی در خصوص مقایسه مصرف آب در استان و کشور با میانگین مصرف آب در جهان و برنامه ها برای کاهش اختلاف موجود اظهار کرد: از طریق همکاری با صداوسیما و نهادهای آموزشی چون آموزش و پرورش و گروه های مرجع اثرگذار، همچون ائمه جمعه و جماعات در حال انجام اقدامات فرهنگی هستیم تا نسبت به مصرف معقول و مناسب در جامعه فرهنگسازی شود.

وی تأکید کرد: ارائه بهتر خدمات توسط شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان نیازمند فرهنگسازی و همکاری عمومی است و خوشبختانه مردم نیز تاکنون همکاری مطلوبی در این راستا داشته اند که امیدواریم بیشتر شود.

مهندس محمدی ادامه داد: اما در زمینه میانگین مصرف آب که پرسش اصلی شما بود، باید اشاره کنم که اختلاف فاحشی وجود ندارد، با این حال باز هم امکان کاهش میانگین مصرف با مدیریت صحیح وجود دارد.

مدیرعامل آبفا کردستان در پاسخ به پرسش یکی از مخاطبان برنامه پیرامون منظور از تبصره 3 ماده واحده که در قبوض آب درج می شود، تصریح کرد: تبصره 3 از جمله قوانین مصوب مجلس است که به شرکت های آب و فاضلاب شهری اجازه داده تا با هماهنگی شوراهای اسلامی شهرها، مبلغی از مردم دریافت شود که صرف توسعه و اصلاح شبکه آب و ایجاد تأسیسات فاضلاب در نقاط حاشیه ای شهرها شود.  

وی خاطرنشان کرد: این مبلغ 1500 تومان در ماه بوده و البته این حداقلی است که در نظر گرفته شده است و در سال گذشته وصول این مبلغ، تأثیر قابل توجهی در افزایش توان شرکت آبفا کردستان در خدمات رسانی داشته است.  

مهندس محمدی در پاسخ به پرسش یکی دیگر از مخاطبان پیرامون آب نایسر گفت: ناحیه منفصل شهری نایسر در سال 90 تحویل آبفا شد و علیرغم توسعه زیادی که این منطقه داشت، اما فاقد تأسیسات آب و فاضلاب و سایر خدمات بود و ساکنان آن در روز تنها چند ساعت از آب شرب بهره مند بودند.

وی افزود: خوشبختانه با اقداماتی که آب و فاضلاب شهری در نایسر انجام داد، از قبیل احداث تأسیسات تأمین و توزیع آب، در حال حاضر مشکلی به لحاظ کمبود آب وجود ندارد؛ تنها در نقاطی آن هم به شکل محدود که در سطحی بالاتر از مخازن آبفا قرار گرفته اند با مشکلاتی مواجه هستیم و البته برنامه داریم از محل دیگری برای این منطقه کار تأمین آب را انجام دهیم؛ با این وجود در سال جاری مشکلی به نام قطعی آب در نایسر نخواهیم داشت.

مهندس محمدی خاطرنشان کرد: مشکلی که در مناطق حاشیه ای شهرها بویژه نایسر سنندج وجود دارد، موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز و در نتیجه انشعابات غیرمجاز آب است که تصمیم داریم نسبت به ساماندهی این وضعیت اقدام کنیم؛ البته این مسئله همکاری مردم و کسانی که دارای انشعاب غیرمجاز هستند را می طلبد تا نسبت به مجاز کردن انشعابات خود اقدام نمایند و این نکته را هم متذکر شوم که اصرار بر استفاده از انشعابات غیرمجاز آب با برخورد قضایی مواجه خواهد شد.

مدیرعامل آبفا کردستان در خصوص مسئله چند روز قبل در شهرک بهاران سنندج مبنی بر کدر بودن موقت و برخی ادعاها درباره آلودگی آب این منطقه تصریح کرد: خط انتقالی که آب منطقه بهاران را تأمین می کند، از خطوط اصلی به طول 20 کیلومتر است که نیاز به تعمیرات اساسی داشت و ناچار شدیم برای تعمیر آن را به طور موقت از مدار خارج و پس از اصلاح وارد مدار کنیم.

به گفته وی این فرآیند موجب شد تا مقداری از گل و لای موجود در زیرزمین وارد لوله ها شود و خروج آن نیازمند گذشت چند ساعت بود و پس از آن خوشبختانه مشکل کدورت آب برطرف شد.

مهندس محمدی تأکید کرد: ضمن آنکه به دلیل این مشکل از شهروندان سنندجی عذر خواهی می کنیم، باید یادآور شوم که ادعای آلوده بودن آب بهاران در آن مقطع به هیچ وجه صحت ندارد.

 

 

 

تصاویر
  • مدیریت مصرف آب نیازمند همراهی بیشتر شهروندان/درآمد حاصل از تبصره 3 ماده واحده توان آبفا را در خدمات رسانی افزایش می دهد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری