X

 همایش منطقه ای تغییر اقلیم و گرمایش زمین در زنجان برگزار شد

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در این همایش با اشاره به پوشش 100 درصدی جمعیت شهری استان زنجان در حوزه آب گفت: عمده آب مورد نیاز جمعیت بالغ بر 700 هزار نفری شهرهای استان از طریق سفره های زیر زمینی تامین میشود که در این راستا 116 حلقه چاه آب مورد بهره برداری قرار میگیرد.
ﺳﻪشنبه، 14 فروردین 1397 | Article Rating

علیرضا جزء قاسمی با بیان این مطلب که 34 درصد از سطح شهرهای استان تحت پوشش شبکه جمع آوری بهداشتی فاضلاب قرار دارد گفت: این میزان از سطح میانگین کشوری پائین بوده که با حمایتهای مدیر عالی استان گامهای بزرگی برای توسعه شبکه فاضلاب در استان برداشته خواهد شد.

وی تصریح کرد: پدیده خشکسالی یک بحران اساسی در استان است و اکنون 63 درصد از سطح استان دارای خشکسالی متوسط ، 27 درصد خشکسالی شدید و 4 درصد نیز خشکسالی خفیف است.

جزء قاسمی با اشاره به میزان بارندگیها در استان زنجان گفت: پس از پائیز خشک و بی بارانی که امسال در استان داشتیم خوشبختانه بارشهای خوب فصل زمستان کمبودهای آبی را تا حدودی جبران کرد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با تاکید بر اینکه همیشه نمیتوان منتظر بارش برف و باران بود گفت: برای عبور از بحران آب باید بیشتر خود را با شرایط موجود وفق داده و سازگار کنیم.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه سازگاری با کمبود آب در هیئت دولت گفت: خوشبتختانه با نگاه ویژه ای که از سوی دولت وجود دارد میتوان گامهای بزرگی برای حل بحران آب در کشور برداشت.

جزء قاسمی با اشاره به اینکه با برنامه ریزی و اصلاح الگوی مصرف میتوان از بحران آب عبور کرد افزود: با توجه به اینکه اقلیم استان زنجان جزو اقلیمهای خشک محسوب میشود باید بر اساس این اقلیم موقعیتها و برنامه ریزیها را تعریف کرد.


ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری