X
مصرف آب بین 20 تا 25 درصد در بین مشترکان کاهش یابد

 مصرف آب بین 20 تا 25 درصد در بین مشترکان کاهش یابد

مدیرعامل آبفای استان بوشهر با تاکید بر کاهش مصرف آب بین 20 تا 25 درصد در بین مشترکان آب گفت مردم می‌توانند باکاهش 20 تا 25درصدی در مصرف آب تاثیر به‌سزایی در حل مشکل کم آبی در استان بوشهر داشته باشند.
دوشنبه، 03 اردیبهشت 1397 | Article Rating
به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر ، کیقباد یاکیده در نشست بررسی وضعیت تامین آب آشامیدنی استان بوشهر با اشاره به فرهنگ مصرف بهینه آب در استان اظهار داشت: استاندارد سرانه مصرف آب آشامیدنی در کشور 140 لیتر به ازاء هر نفر در شبانه‌روز که در آن 15% هدررفت منظور شده و نتیجه 119 لیتر خالص است که اکنون مصرف هر فرد در استان بیش از 200 لیتر است.
وی با بیان اینکه مدیریت مصرف آب باید در دستور کار مشترکان آب استان قرار بگیرد گفت: فشار آب در نقاط مختلف شهری متفاوت است که باید با مدیریت مصرف این امکان برای آبرسانی به مشترکانی که در نقاط مرتفع‌تری ساکن هستند فراهم شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر کم کردن فشار آب، استفاده از شیرهای آب کم مصرف و جلوگیری از سرریز آب از مخازن ذخیره آب را از راهکارهای مدیریت مصرف دانست و تاکید کرد: اگر مشترکی مصرف بیش از حد معمول داشته باشد در نقطه‌ای دیگر که در ارتفاع قرار دارد از آب شبکه آبرسانی برخوردار نیست که باید مدیریت مصرف در بین مشترکان نهادینه شود.
یاکیده با تاکید بر کاهش مصرف آب بین 20 تا 25 درصد در بین مشترکان آب افزود: مردم می‌توانند باکاهش 20 تا 25درصدی در مصرف آب تاثیر به‌سزایی در حل مشکل کم آبی در استان بوشهر داشته باشند.
وی، با تاکید بر این نکته که برای گذر کم‌آبی باید مدیریت مصرف در دستور کار همگان قرار بگیرد تصریح کرد: با توجه به کاهش بارندگی و کاهش منابع ذخیره آب، اگر مردم بتوانند مصرف را مدیریت کنند می‌توان بحران کم آبی را پشت سر گذاشت.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به شیرین‌سازی آب دریا برای تامین آب آشامیدنی گفت: اکنون آب شیرین‌کن‌ها روزانه 20هزار متر مکعب آب مورد نیاز استان را تامین می‌کنند که با برنامه‌ریزی انجام شده این میزان تا دو سال آینده به 95 هزار و 500 متر مکعب افزایش می‌یابد.
یاکیده ، هدررفت آب و انشعاب‌های غیر مجاز را دو مشکل توزیع آب در استان برشمرد و افزود: در بعضی شهرها 18 درصد آب به سبب فرسودگی خطوط هدر می‌رود که اصلاح شبکه آبرسانی در دستور کار قرار دارد.
تصاویر
  • مصرف آب بین 20 تا 25 درصد در بین مشترکان کاهش یابد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری