X

 از هدر رفت آب به میزان 15 لیتر در ثانیه جلوگیری شد

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان سنقر گفت: با اقدامات انجام شده در راستای مدیریت شبکه توزیع و کاهش آب بدون در آمد، طی سال گذشته درمجموع از هدر رفت آب به میزان 15 لیتر در ثانیه جلوگیری به عمل آمد.
یکشنبه، 02 اردیبهشت 1397 | Article Rating

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان سنقر گفت: با اقدامات انجام شده در راستای مدیریت شبکه توزیع و کاهش آب بدون در آمد، طی سال گذشته درمجموع از هدر رفت آب به میزان 15 لیتر در ثانیه جلوگیری به عمل آمد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، محمد مهدی سلطانیان افزود: به منظور انجام نشت یابی شبکه توزیع و خطوط انتقال و سایر موارد مرتبط با کاهش آب بدون درآمد، بخشی از کار را با کمک پیمانکار نشت یابی و بخشی را نیز به صورت امانی انجام دادیم.

وی یکی از این اقدامات را نشت یابی در سطح 148 کیلومتر شبکه توزیع آب سنقر عنوان کرد و افزود: در این راستا تعداد 15 مورد نشت مربوط به شبکه اصلی شناسائی و تعمیرات لازم انجام شد که در نتیجه آن، از هدر رفت آب به میزان 5 لیتر  در ثانیه جلوگیری به عمل آمد.

سلطانیان، نشت یابی 9 هزار و 552 مورد از انشعابات آب را از دیگر اقدامات مذکور برشمرد و یادآورشد که در این راستا تعداد 20 مورد نشت شناسائی و تعمیر قرار گرفت و از هدر رفت آب به میزان 3 لیتر در ثانیه جلوگیری شد.

وی همچنین به نشت یابی در سطح 62 کیلومتر از خطوط انتقال آب اشاره کرد و گفت: در این رابطه نیز تعداد 3 مورد نشت شناسائی شد که با انجام تعمیرات لازم، از هدر رفت آب به میزان 5 لیتر در ثانیه جلوگیری گردید.

مدیر امور آبفای سنقر، استانداردسازی انشعابات فرسوده به تعداد 92 فقره و از مدار خارج نمودن شبکه قدیمی آب به طول 200 متر، را از جمله ی دیگر اقدامات این امور در  راستای مدیریت شبکه توزیع و کاهش آب بدون در آمد، عنوان و تأکیدکرد: با این اقدام نیز از هدر رفت آب به میزان 2 لیتر در ثانیه جلوگیری به عمل آمده است.

وی در ادامه با اشاره به سایر موارد مرتبط با مدیریت شبکه توزیع و کاهش آب بدون درآمد، از تعویض 381 دستگاه کنتور خراب مشترکین، نصب 2 دستگاه شیر تخلیه هوا در نقاط مرتفع شبکه توزیع (به لحاظ بالانس شبکه و تخلیه هوا در نقاط مرتفع شبکه)، تعویض 5 دستگاه از شیرآلات فرسوده و دارای نشت به عنوان برخی از این موارد و اقدامات نام برد.

مهندس سلطانیان همچنین بالانس شبکه توزیع با استفاده از شیرآلات شبکه و خروجی مخازن به همراه فشارسنجی در نقاط مختلف و تعدیل فشار شبکه (به منظور کاهش تعداد حوادث و اتفاقات و کاهش هدر رفت آب) و رسیدگی سریع به حوادث و اتفاقات و انجام آن در هر ساعت از شبانه روز و در کوتاهترین زمان ممکن را از دیگر اقدامات انجام شده در راستای مدیریت شبکه توزیع و کاهش آب بدون درآمد توسط امور آبفای سنقر برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: در سال 93 و قبل از آن، بین 30 تا 40 لیتر در ثانیه از تصفیه خانه اضطراری، جهت تأمین بخشی از آب شرب شهروندان بهره برداری می شد که با توجه به بررسی شبکه و از مدار خارج نمودن مقدار 8.5 کیلومتر از شبکه های قدیمی آب (که طی سال های 93 تا 96 به صورت 2 شبکه ای وجود داشتند). علاوه بر کاهش محسوس پرت آب و جلوگیری از هدر رفت شبکه، از سال 94 تاکنون هیچگونه برداشتی از تصفیه خانه مذکور صورت نگرفته و آبرسانی به شهروندان با استفاده از چاههای موجود و بدون قطعی آب و یا افت فشار شبکه، صورت گرفته است. 
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری