X
بازدید نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی از روند عملیات اجرایی  پروژه مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب کلانشهرتبریز

 بازدید نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی از روند عملیات اجرایی پروژه مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب کلانشهرتبریز

دکتر پزشکیان نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ، به همراه مهندس ایمانلو مدیر عامل آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی از مراحل اجرای عملیات احداث مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب کلانشهرتبریزبازدید کردند .
یکشنبه، 02 اردیبهشت 1397 | Article Rating

بازدید نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی از روند عملیات اجرایی

پروژه مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب کلانشهرتبریز
دکتر پزشکیان نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ، به همراه مهندس ایمانلو مدیر عامل آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی از مراحل اجرای عملیات احداث مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب کلانشهرتبریزبازدید کردند .

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی ، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی و در بازدید از عملیات اجرایی پروژه مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز، ازتوسعه شبکه فاضلاب کلانشهر تبریز ابراز خشنودی کرد .

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی ، مهندس ایمانلومدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در این بازدید با اشاره به اجرای مدول دوم تصفیه خانه بزرگ فاضلاب کلانشهرتبریزطی ارائه گزارشی گفت : در حال حاضر تعداد 5 واحد تصفیه خانه فاضلاب در دست اجراء می باشد که با تکمیل آنها ظرفیت تصفیه فاضلاب نیز به مقدار قابل توجهی افزایش خواهد یافت که یکی از این تصفیه خانه ها طرح احداث مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریزمی باشد فرایند تصفیه فاضلاب مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز از نوع STEP FEED بوده که این فرایند از نوع فرایندهای حذف مواد آلی با قابلیت حذف ازت و فسفر بوده و با توجه به مرحله ای بودن سیستم توزیع فاضلاب در واحد بیولوژیکی ، یکی از پیشرفته ترین و کارآمدترین فرایندهای بروز تصفیه فاضلاب شهری می باشد .

وی ادامه داد : جمعیت تحت پوشش این طرح 960000 نفر و ظرفیت تصفیه خانه نیز 207000 متر مکعب در شبانه روز خواهد بود .

مهندس ایمانلو به هزینه ها و محل اعتبارات طرح اشاره کرد و افزود : هزینه اجرای طرح 2000 میلیارد ریال و از محل اعتبارات تخصیص یافته برای احیای دریاچه ارومیه ، درآمدهای عمومی و منابع داخلی شرکت می باشد .

وی با اشاره به اینکه این پروژه جزو پروژه‌های اولویت‌دار است، افزود: برای جذب اعتبارات مورد نیاز این پروژه از محل منابع داخلی شرکت‌های آب و فاضلاب و همچنین اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه تلاش می‌کنیم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی با ابراز امیدواری نسبت به اتمام کامل این پروژه تا سال 98، گفت: با افتتاح این پروژه و با احتساب پساب تصفیه شده مدول اول تصفیه خانه فاضلاب در مجموع سالانه 125 میلیون متر مکعب از پساب تصفیه شده آن وارد دریاچه ارومیه خواهد شد .

در ادامه این بازدید در جلسه ای دکتر پزشکیان نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از مهندس ایمانلو و دست اندرکاران این پروژه ، ابراز امیدواری کرد انشاء الله بموقع اعتبارات این پروژه تخصیص یابد.

شایان ذکر است عملیات اجرایی مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهر تبریز از خرداد سال 95 شروع شده و هم‌اکنون با 36 درصد پیشرفت فیزیکی در بخش عملیات ساختمانی و ابنیه در حال اجراست.

 

                                                                                                      روابط عمومی

تصاویر
  • بازدید نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی از روند عملیات اجرایی  پروژه مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب کلانشهرتبریز
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری