X
چشم انداز وضعیت آب شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در افق ۱۴۲۰

 چشم انداز وضعیت آب شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در افق ۱۴۲۰

مهندس یاسر اسماعیلی افزود: با توجه به مطالعات استراتژیک تامین کمی و کیفی آب و پیشگیری از بحران و تنش آبی باید راه حل های ارائه شده پیگیری و اجرایی گردد. انتقال آب از حوضه های مجاور، استفاده از آبهای غیرمتعارف و شیرین سازی آب و اصلاح و بازسازی خطوط انتقال و شبکه توزیع فرسوده به صورت توام از جمله مواردی است که لازم است به صورت جدی و در یک برنامه حداکثر پنج ساله مورد توجه قرار گرفته و سازو کارهای فنی و مالی آن تدوین گردد.
چهارشنبه، 21 مهر 1400 | Article Rating

مدیر دفتر مطالعات و بررسی های فنی آبفا  با اشاره به جایگاه مطالعات در پیشبرد برنامه ها گفت: طی ۱۵ سال گذشته  حدود ۴۰ پروژه مطالعاتی و بیش از ۲۰مورد پروژه تحقیقاتی در بخش معاونت آب با همکاری دانشگاه های سراسر کشور انجام شده است. همچنین طی یک سال گذشته و پس از بحث یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی مطالعات فشرده ای در خصوص طراحی شبکه های آبرسانی خصوصاً در روستاها توسط دفتر مطالعات صورت گرفته است.

مدیر دفتر مطالعات و بررسی های فنی آبفا در خصوص آینده شرکت های آب و فاضلاب گفت: پیش بینی می شود آینده سامانه های آبرسانی به سمت هوشمند سازی فرآیندهای بهره برداری برود. یعنی از زمانی که آب تولید می شود تا زمانی که تحویل مشترکین می گردد فعالیت ها رصد خواهند شد و بهره برداری به گونه ای انجام می گیرد که هم مشترکین از کمیت و کیفیت آب راضی باشند و هم هزینه های بهره برداری در شرکت های آب و فاضلاب کاهش یابد.

 مهندس اسماعیلی افزود: شرکت آب و فاضلاب کاشان نیز چند سالی است که اقدامات اساسی را در این بخش آغاز کرده است و تلاش می کند ضمن توجه به امور جاری شرکت همراه با تکنولوژی روز دنیا به پیش برود و بتواند کیفیت سطح خدمات به مشترکین را ارتقا دهد.

ایشان همچنین یادآور شدند شرکت آب و فاضلاب درکنار تمام تلاش‌هایی که به منظور افزایش ظرفیت تامین و جلوگیری از پرت آب و هوشمند سازی انجام می شود، ضرورت فرهنگ سازی برای رعایت الگوی مصرف آب و بهینه سازی آن در تمامی زمینه های مصرف را مورد توجه قرار داده و از راه های مختلف پیگیر آن می باشد و لازم است شهروندان محترم نیز به عنوان مصرف کننده نهایی آب موضوع درست مصرف کردن و به اندازه مصرف کردن آب را کماکان در دستور کار خود قرارداده و از این بابت یاری رسان خادمان خود در شرکت آب و فاضلاب باشند.

تصاویر
  • چشم انداز وضعیت آب شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در افق ۱۴۲۰
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری