X
آب شرب شهرهای خراسان رضوی سالانه  12 هزار بار آزمایش میکروبی می شود

 آب شرب شهرهای خراسان رضوی سالانه 12 هزار بار آزمایش میکروبی می شود

کنترل و نظارت بر کیفیت آب در شرکت آب وفاضلاب خراسان رضوی در یکی از دفاتر زیر مجموعه معاونت بهره برداری بنام دفتر کنترل کیفیت آب و فاضلاب مدیریت و راهبری با انجام اقدامات ذیل راهبری و مدیریت می شود.
شنبه، 01 اردیبهشت 1397 | Article Rating

کنترل و نظارت بر کیفیت آب در شرکت آب وفاضلاب خراسان رضوی در یکی از دفاتر زیر مجموعه معاونت بهره برداری بنام دفتر کنترل کیفیت آب و فاضلاب مدیریت و راهبری با انجام اقدامات ذیل راهبری و مدیریت می شود.
در حال حاضر 14 شهر استان مجهز به آزمایشگاه باکتریولوژیک و 9 شهر آزمایشگاه شیمیایی و 3 شهر هم دارای آزمایشگاه فاضلاب  می باشند که استاندارد 2017 در دستور کار آنها قرار دارد .
به گفته مدیر دفتر کنترل کیفیت آب شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی مطلوبیت آب شرب مورد نیاز مشترکان روزانه با انجام بیش از 400 نمونه کنترل می شود و با توجه به کلرسنجی انجام شده توسط مراکز بهداشت ، از مراکز بهداشت نیز تائیدیه اخذ می شود.
محمدجواد ادیبی نیا با تاکید کرد: مخازن و منابع آب استان سالانه مورد  بیش از 12 هزار آزمایش میکروبی به روش MPN   و HPC  می گیرند .
وی آموزش مستمر نیروهای انسانی ، کالیبراسیون دستگاه های آزمایشگاهی، کنترل شرایط محیط آزمایشگاه ها  و در دستور کار نظارت بر دقت و صحت نتایج آزمون ها را از جمله وظایف این دفتر برشمرد
واظهار داشت: قابلیت های آزمایشگاه های شیمی استان عبارتند از
  اندازه گیری پارامترهای سختی آب -TDS  - کلسیم –منیزیم- پتاسیم- کربنات ها – نیترات – نیتریت – قلیائیت –سولفات – کلراید- فسفات.  
وی از تجهیز آزمایشگاه های   شیمیایی و باکتریولوژیک در ستاد وشهرهای سبزوار- تربت جام- تربت حیدریه- خواف _نیشابور- کاشمر- گناباد- قوچان- تایبادسرخس- درگز-کلات در سال گذشته خبر داد و گفت:  به منظور شناسایی سریع و دقیق میکروارگانیزم ها  آزمایشگاه بیوتکنولوژی Polymerase Chain Reactionواکنش "زنجیره ای پلیمراز"در ساختمان ستاد تاسیس و تجهیز شد.
  وی با بیان اینکه  به منظور اطمینان از دقت و صحت نتایج آزمون ها  استاندارد 17025 برای آزمایشگاه های  شیمی  ستاد و باکتریولوژیک سبزوار- تربت حیدریه- نیشابور دریافت شد ادامه داد:آب شرب شهرهای استان از بیش از 450 منبع شامل  چاه ، چشمه و قنات تامین که
با انجام بازدید های مستمر و تکمیل چک لیست های ارزیابی و تعیین شاخص های ریسک احتمالی آلودگی کنترل و ارزیابی می شوند. وی ادیبی نیا هماهنگی آبفای استان  با دانشگاه های علوم پزشکی مشهد ، سبزوار گناباد ، تربت حیدریه نیشابور برای بازدید از منابع تامین را مورد اشاره قرار داد که پس از تکمیل چک لیست ها گواهی بهداشتی منابع تامین توسط مرکز بهداشت استان صادر و در اطاقک های سرچاه نصب می شود .

تصاویر
  • آب شرب شهرهای خراسان رضوی سالانه  12 هزار بار آزمایش میکروبی می شود
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری