X
۹ درصد مشترکین منطقه کاشان اقامتگاه غیر دائم دارند
معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آبفای کاشان مطرح کرد:

 ۹ درصد مشترکین منطقه کاشان اقامتگاه غیر دائم دارند

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آبفای کاشان در برنامه رادیویی صدای پای آب گفت: حدود ۹ درصد مشترکان منطقه کاشان کاربری اقامتگاه غیر دائم دارند و آب‌بهاء آنها براساس تعرفه و دستورالعمل خاص این نوع کابری محاسبه می‌شود.
یکشنبه، 14 شهریور 1400 | Article Rating

محمدحسین خامه چیان افزود: اگر مشترکی به کاربری اقامتگاه غیر دائم اعتراضی دارد، می تواند درخواست کاربری خود را به صورت غیر حضوری از طریق سامانه ارتباطات مردمی شرکت با شماره تماس ۱۲۲ یا پورتال شرکت به آدرس my.abfakashan.ir یا از طریق مکاتبه کتبی با معاون خدمات مشترکین و درآمد یا رئیس اداره آبفای شهری اقدام نماید.

توصیه‌های فنی به مشترکان اقامتگاه غیردائم:
وی تصریح کرد: ظرفیت قرادادی تعریف شده برای مشترکان غیردائم هفت متر مکعب در ماه است که بر اساس دستورالعمل اجرایی تعرفه های سال ۱۴۰۰ تعیین گردیده است. لذا این مشترکان باید دقت کنند تا حد امکان مصرف خود را کاهش داده و در چهار چوب ظرفیت قراردادی تعریف شده مصرف کنند.
معاون خدمات مشترکین آبفای کاشان از مشترکان غیردائم خواست برای تامین مصارف غیر ضروری و غیر شرب خود، مانند فضای سبز یا استخر از آب شرب شهری استفاده نکنند و قبل از ترک منزل حتما شیر فلکه آب اصلی را ببندند تا اگر شکستگی یا نشتی در شبکه داخلی ملک رخ داد از هدر رفتن آب جلوگیری شود.
وی تصریح کرد اگر در اثر شکستگی لوله‌ها و تاسیسات داخل منزل، مصرف آب افزایش یابد، مطابق قانون، مشترک موظف است آب بهای میزان آب هدر رفته را پرداخت کند.

تعرفه آب‌بهای مشترکان غیردائم:
معاون خدمات مشترکین آبفا گفت: آب بهای اقامتگاه های غیر دائم از ابتدای سال ۱۴۰۰ با دستورالعمل جدید ابلاغ شد و از اردیبهشت ماه مقرر شد تا استفاده از ظرفیت هفت متر مکعب در ماه را با تعرفه اقامتگاه محاسبه و مصارف بیش از هفت متر مکعب با تعرفه آزاد محاسبه گردد. همچنین این تعرفه مختص شرکت آب و فاضلاب کاشان نیست و در همه کشور اجرا می شود.
وی تصریح کرد: ماهیت تعرفه های سال ۱۴۰۰ بر باز دارندگی از مصرف بی رویه، کنترل و مدیریت مصرف و محافظت از آب شرب بهداشتی در برابر مصارف بی رویه و غیر اصولی تمرکز دارد.
معاون خدمات مشترکین آبفا گفت: اطلاع رسانی به همه مشترکان اقامتگاه غیر دائم از طریق ارسال پیامک و مصاحبه با رسانه ها و روزنامه های محلی صورت گرفته و در شبکه های مجازی محتوای مناسب بازنشر شده است.

تعریف اقامتگاه غیردائم:
خامه‌چیان درباره ملاک و معیار تعیین مشترکان دائم از مشترکان غیردائم گفت: بر اساس ماده ۱۰۰۲ قانون مدنی، اقامتگاه دائم، محلی است که شخص در آنجا سکونت دارد و مرکز امور مهم او همچون کسب و کار،شغل،خدمت اداری یا نظامی است. همچنین طبق قانون هیچکس نمی تواند بیش از یک اقامتگاه داشته باشد.
وی افزود: مشترکی که اقامتگاهش شامل این تعاریف در قانون نباشد و مامور قرائت طی سه تا چهار دوره مراجعه کند و مشترک در ملک وجود نداشته باشد به عنوان اقامتگاه غیر دائم معرفی می شود.
خامه چیان افزود: برای اثبات غیر دائم بودن اقامتگاه مشترک، از مقایسه ی مصارف تابستان و زمستان، استعلام از همسایگان و معتمدین محلی و استعلام از شورای شهر و روستا و مشاهده مصارف انشعابات برق و گاز برای تشخیص بهتر نیز استفاده می کنیم.

تصاویر
  • ۹ درصد مشترکین منطقه کاشان اقامتگاه غیر دائم دارند
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری