X
احداث 2 واحد نیروگاه برق آبی بر روی خط انتقال آب نابر به کاشان
معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه گذاری شرکت آبفای کاشان خبر داد:

 احداث 2 واحد نیروگاه برق آبی بر روی خط انتقال آب نابر به کاشان

شرکت آب و فاضلاب کاشان با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی دو واحد تاسیسات نیروگاه برق آبی، در ایستگاه های شماره 1 و2 فشار شکن خط انتقال آب نابر، احداث کرد. این نیروگاه‌ها 400 کیلووات ظرفیت دارند
پنجشنبه، 11 شهریور 1400 | Article Rating

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه گذاری شرکت آبفای کاشان با اعلام این خبر گفت: هدف ما از اجرای این پروژه، استفاده مطلوب و موثر از تمامی ظرفیت‌های مـوجـود در تاسیسـات آبـرسانی، برای بهره برداری از انرژی‌های پاک و تجدید‌پذیر و حفظ محیط زیست بوده است.

وی تصریح کرد: توجه به موضوعات محیط زیستی یکی از اولیت‌های آبفای کاشان است و تلاش می‌کنیم در حد توان در این مسیر گام برداشته و از طرح‌هایی که در این حوزه وجود دارد حمایت کنیم.

مهندس مسافری درباره قرارداد این پروژه توضیح داد: این قرارداد در قالب قرارداد مشارکت در احداث نیروگاه  برق آبی و فروش تضمینی برق تولیدی به سازمان انرژی های  تجدید پذیر و بهره وری برق ( ساتبا ) به روش ساخت ، بهره‌برداری و تملک ( B.O.O ) با استفاده از انرژی خط لوله انتقال آب از منطقه نابر به کاشان است.

وی افزود: طرح توجیهی و اقتصادی احداث نیروگاه برق آبی توسط دفتر توسعه مشارکت شرکت آبفای کاشان در سال 1398 تهیه شد و با توجه به اقدامات صورت گرفته، امیدواریم این دو نیروگاه حداکثر تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

مهندس مسافری درباره هزینه اجرای این پروژه گفت: برای احداث این دو نیروگاه 36 میلیارد ریال هزینه می‌شود و پس از  بهره‌برداری علاوه بر درآمدزایی برای شرکت، به افزایش ظرفیت تولید برق شهرستان نیز کمک می‌کند.

تصاویر
  • احداث 2 واحد نیروگاه برق آبی بر روی خط انتقال آب نابر به کاشان
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری