X
انجام بیش از 3000 آزمون میکروبی و فیزیکوشیمیایی آب در آزمایشگاه امور آبفار شهرستان تربت حیدریه

 انجام بیش از 3000 آزمون میکروبی و فیزیکوشیمیایی آب در آزمایشگاه امور آبفار شهرستان تربت حیدریه

مدیر امور آبفار تربت حیدریه از انجام بیش از 2350 آزمون میکروبی و 732 فیزیکوشیمیایی آب در آزمایشگاه این امور در سال 96 خبر داد.
چهارشنبه، 29 فروردین 1397 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی، ابراهیم جواهریان با بیان این خبر گفت: در راستای کنترل کیفیت آب شرب روستاییان در طول سال 96 نزدیک به 2350 مورد آزمایش میکروبی بر روی نمونه‌های آب شرب روستاهای سه شهرستان مجاور در آزمایشگاه های تربت حیدریه انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد :آزمایشگاه این امور آب شرب مردم روستاهای شهرستان های تربت حیدریه با 118 روستا، 52 منبع آبی و 101 مخزن، زاوه با 68 روستا، 42 منبع آبی و 70 مخزن، رشتخوار با 57 روستا، 22 منبع آبی و 47 مخزن را تحت پوشش قرار داده است.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی تربت حیدریه افزود: شبکه‌های توزیع آب شرب به صورت ماهانه، مخازن ذخیره و منابع آبی نیز یک بار در سال نمونه‌برداری میکروبی و آزمایش می شوند. مطلوبیت باکتریولوژی حاصله از آزمایشگاه اب امور شهرستان 99.8 درصد بوده است که این روند کیفی توسط معاونت بهداشتی دانشکاه علوم پزشکی تربت حیدریه 100 درصد گزارش گردیده است.

به گفته جواهریان در حال حاضر در آزمایشگاه فیزیکوشیمیایی این امور تعداد 732 نمونه از منابع تامین آبی سیزده شهرستان: تربت جام، تربت حیدریه، بردسکن، تایباد، باخرز، خواف، رشتخوار، زاوه، مه ولات، گناباد، بجستان، خلیل آباد و کاشمر مورد آزمون قرار گرفته است.

شایان ذکر است: تعداد 720 نفر ساعت دانشجو دانشگاه پیام نور دوره کارآموزی خود را با آموزش تئوری و عملی آزمون های فیزیکوشیمیایی در آزمایشگاه این امور گذرانده اند.

 

تصاویر
  • انجام بیش از 3000 آزمون میکروبی و فیزیکوشیمیایی آب در آزمایشگاه امور آبفار شهرستان تربت حیدریه
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری