X
با حضور فرماندار صورت گرفت

 با حضور فرماندار صورت گرفت

ﺳﻪشنبه، 28 فروردین 1397 | Article Rating

بررسی معضلات کم آبی در روستاهای شهرستان اسفراین

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خراسان شمالی؛ جلسه هم اندیشی دهیاران بخش مرکزی با فرماندار اسفراین؛ با حضور بخشدار بخش مرکزی، جمعی از مسئولین و دهیاران بخش مرکزی و مدیر امور آبفار شهرستان در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه فرماندار گفت: مدیریت و برنامه ریزی مناسب دهیاران در خصوص بحران کم آبی، ضمن آگاهی دادن به مردم می تواند در مهاجرت معکوس نقش بسزایی داشته باشد.

جواد نوروزی فرماندار شهرستان اسفراین ضمن بیان مشکلات در حوزه روستایی در جمع دهیاران بخش مرکزی گفت: با توجه به اینکه 70 درصد کاهش بارندگی را در سال گذشته داشتیم بحران کم آبی طبیعتا در بحث توسعه روستایی موثر خواهد بود و در صورت ادامه با پدیده مهاجرت مواجه خواهیم شد .مدیریت و برنامه ریزی مناسب دهیاران در این خصوص ضمن آگاهی دادن به مردم می تواند در مهاجرت معکوس نقش بسزایی داشته باشد.

وی در ادامه بیان داشت : یکی مواردی که باید به آن بیشتر توجه داشته باشیم عدم جابجایی و رعایت سرفصلهای اعتباری است که قانونگذار آن را وضع نموده است با توجه به اینکه هیچ دستگاهی در این خصوص مسئول نیست و مسئولیت آن با دهیاران می باشد.

نوروزی همچنین به تعامل و هماهنگی بین دهیاران و شوراها اشاره نمود و گفت : دامن زدن به اختلافات مانع پیشرفت روستاها و هدر رفت سرمایه خواهد شد در انجام پروژه های روستایی با یکدیگر هماهنگی و تعامل داشته باشید. دستگاههای اجرایی نیز در این زمینه نظارت جدی خواهند داشت.

وی تصریح کرد : با توجه به اینکه سند توسعه شهرستان سال گذشته بازنگری شد در صورت مهیا شدن شرایط ، سند توسعه روستایی نیز به منظور شناسایی مشکلات و برنامه ریزی در جهت رفع آن تدوین خواهد شد که در آن افق چند ساله روستا ترسیم می شود .

فرماندار اسفراین در خصوص همکاری و تعامل دهیاران در موارد خاص تاکید داشت و گفت: مرکز آمار ایران باستناد آماری که ارائه داده ایم به روستاها خدمات خواهد داد در موارد خاص نیاز است که تعامل و همکاری بیشتر و دقیق تری با دستگاهها و مراجع ذیصلاح داشته باشید .

در ادامه نوروزی در خصوص تسهیلات روستایی به منظور ایجاد اشتغال پایدار خاطر نشان ساخت : جهت رونق تولید در سطح روستاها دولت تسهیلات ویژه ای در اختیار روستائیان با شرایط خاص قرار داده است دهیاران آگاهی لازم جهت دریافت تسهیلات اشتغال پایدار را به مردم ارائه دهند .

بدری بخشدار بخش مرکزی نیز در حاشیه این جلسه بیان داشت: دهیاران بازوان اجرایی روستاها برای شهرها هستند و دهیار متولی همه چیز در روستاست .نمود کامل دموکراسی در انتخاب شوراها مشخص می شود که خوشبختانه تا کنون در این زمینه موفق بوده است . تعامل و همکاری شورا و دهیار زمینه توسعه روستایی را فراهم خواهد ساخت .

بیان مشکلات روستاها ،توجه به مسئله بحران آب ، توجه به اخطاریه های هواشناسی از مواردی بود که در این جلسه مطرح شد .

 

تصاویر
  • با حضور فرماندار صورت گرفت
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری