X
برخورداری 43 هزار و 565 روستایی از آب شرب در 10 شهر ستان خراسان رضوی 

 برخورداری 43 هزار و 565 روستایی از آب شرب در 10 شهر ستان خراسان رضوی 

۳۷ با بهره برداری از پروژه های آبرسانی در  خراسان رضوی 37 روستا با 43 هزار و 565 نفر از لیست روستاهای مواجه با تنش آبی خارج شدند.
چهارشنبه، 20 اسفند 1399 | Article Rating

جشن آبرسانی به این روستاها همزمان  با افتتاح ۴۰۰ پروژه  درخراسان رضٌوی  و ۶ استان دیگر کشور با حضور ویدئوکنفرانسی  وزیر نیرو و در قالب چهل و چهارمین پویش هر هفته الف- ب ایران برگزارشد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی در مراسم بهره برداری از پروژه های آبرسانی استان که در شهرستان قوچان برگزار شد اظهار داشت: این تعداد پروژه آبرسانی با  سرمایه گذاری  513میلیارد ریال  از محل اعتبارات ملی ، استانی و بخش خصوصی در شهرستان های نیشابور، تربت حیدریه، گناباد ، قوچان ، تربت جام ، فریمان، تایباد، چناران، گلبهارو کوهسرخ  اجرا شد.
سیدابراهیم علوی افزود: در اجرای این پروژه ها ضمن  حفر و تجهیز 11حلقه چاه با دبی 80لیتر برثانیه نسبت به احداث مخزن ذخیره به ظرفیت سه هزارو 800متر مکعب، 70هزارو 500متر لوله گذاری خط انتقال و 62 هزارو 633 متر شبکه توزیع نیز اقدام شده است. 
 وی یادآورشد: در سی و دومین هفته از این پویش هم که آذرماه برگزار شد 33هزارو 800نفرجمعیت ساکن در42 روستا در خراسان رضوی با سرمایه گذاری345میلیاردو 500میلیون ریال از آب شرب بهره مند شدند.
برخورداری 8.7میلیون نفر از آب شرب با اعتبارات صندوق توسعه
در ادامه مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشوربا اشاره به طرح آبرسانی به روستاهای کشور در سال ۹۳ با استفاده از اعتبارات صتدوق توسعه ملی اظهارداشت:براساس این طرح مقررشد  10 میلیون و 900هزار   نفر از آب شرب پایدار برخوردار شوتد که با احتساب چهل و چهارمین پویش هر هفته الف- ب ایران ۱۳هرارو ۱۶۳روستا با جمعیت هشت میلیون و 700هزار نفر از آب شرب بهره مندشدند .
به گفته حمیدرضاجانباز این رقم تا پایان خدمت رسانی دولت در سال آینده به9 میلیون و 300هزارمیلیون نفر خواهد رسید. 
وی خاطرنشان کرد: در سال جاری و در  قالب پویش هفتگی الف- ب ایران نیز آبرسانی به هرارو ۶۶۹ روستا با ۹۷۹ هزار نفر جمعیت در  دستور کار قرارگرفت که تاکنون هزار و ۶۵۰ روستابا جمعیت بیش  از رقم پیش بینی شده یعنی یک میلیون و ۴۰ هزارنفر آبدار شدتد.
جانباز همچنین به افتتاح پروژه های آبرسانی به ۴۰۰ روستا در هفت استان کشور در  آیین چهل و چهارمین و آخرین پویش اشاره کرد و گفت:از این تعداد هفت روستا با مشارکت ۱۳۰ میلیاردریال افرادخیر در  استان های خراسان رضوی و کرمان تحت پوشش شبکه آب قرار گرفتند و ۱۶۸ روستا هم که فاقد هرگونه تاسیسات بودند برای اولین بار طعم آب شرب پایدار را چشیدند.
پویش هر هفته  الف – ب ایران نماد برنامه ریزی و هماهنگی
وزیر نیرو هم با بیان اینکه بخش عمده ای از وعده آبرسانی به هزارو 650 روستا در قالب پویش هر هفته الف – ب ایاران تحقق یافته است اظهار داشت: تاکنون و از ابتدای پویش سال جاری نیز، ۲۴۸ پروژه ساخت و سازی و ۵۳ پروژه سازو ‌کاری در مجموع ۳۰۱ پروژه به بهره‌برداری رسیده است.
رضا اردکانیان  از این پویش به عنوان نماد برنامه ریزی ، توتنمندی،  هماهنگی و تامین منابع مالی از طرق مختلف  نام برد و از تمام همکاران در شرکت های آبفا سراسر کشور و زیر محموع وزارت نیرو تقدیر کرد.
وی اظهار کرد: در سال ۹۲، از حدود ۳۴ هزار روستا که جمعیت حدود ۲۰ میلیون نفر داشتند و به روش‌های مختلف برای این روستاها تامین آب می‌شد، تنها ۹۰۰ هزار نفر به شبکه آب سالم و پایدار متصل بودند. 
وی با بیان این که فرسودگی شبکه‌ها هم موجب ایجاد اختلال در آبرسانی می‌شود، افزود: در پروژه‌های جدید بازسازی شبکه‌های فرسوده هم مد نظر است. 
وی گفت:  در پرتو انقلاب و جمهوری اسلامی به‌ویژه در سال‌های اخیر به سبب اجازه مقام معظم رهبری برای استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای آبرسانی به روستاها ،  تنها در دولت تدبیر و امید با احتساب طرح‌های امروز، جمعا ۱۳ هزار و ۱۶۳ روستا با جمعیت ۸.۳ میلیون نفر به شبکه آب سالم و پایدار متصل شدند. 

تصاویر
  • برخورداری 43 هزار و 565 روستایی از آب شرب در 10 شهر ستان خراسان رضوی 
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری