X
 افتتاح طرح آبرسانی به 8 روستای  گیلان از طریق ارتباط تصویری با وزیر نیرو
در هفته چهل و چهارم پویش #هرهفته- الف-ب-ایران؛

  افتتاح طرح آبرسانی به 8 روستای گیلان از طریق ارتباط تصویری با وزیر نیرو

رضا اردکانیان وزیر نیرو در آئین افتتاح این طرح آبرسانی، با قدردانی از تلاش های بی وقفه مجموعه آب و فاضلاب گیلان جهت تامین آب شرب سالم و پایدار حوزه روستایی این استان؛ از حمایت های استاندار گیلان نیز به منظور اجرای طرح های آبرسانی تقدیر و تشکر کرد.
ﺳﻪشنبه، 19 اسفند 1399 | Article Rating

به گزارش دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گیلان، رضا اردکانیان وزیر نیرو در آئین افتتاح این طرح آبرسانی، با قدردانی از تلاش های بی وقفه مجموعه آب و فاضلاب گیلان جهت تامین آب شرب سالم و پایدار حوزه روستایی این استان؛ از حمایت های استاندار گیلان نیز به منظور اجرای طرح های آبرسانی تقدیر و تشکر کرد.
استاندار گیلان هم در سخنانی با اشاره به اینکه شاخص بهره مندی روستاهای این استان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی در دولت تدبیر و امید حدود 13 درصد افزایش داشته، گفت: جمعیت بهره مند از آب شرب روستایی در گیلان از 65 به 77.32 درصد ارتقاء یافته است.
ارسلان زارع افزود: هم اینک 1712 روستای استان تحت پوشش شبکه آبرسانی قرار دارند و از نعمت حیاتی و مهم آب آشامیدنی بهداشتی برخوردارند.
وی با بیان اینکه طی هفت سال گذشته جمعیت شهری بهره مند از آب شرب سالم و تصفیه شده در گیلان 14 درصد رشد داشته، تصریح کرد: ظرفیت تصفیه خانه های فاضلاب استان نیز در این مدت 70 درصد افزایش یافته است.
استاندار گیلان، با قدردانی از وزیر نیرو جهت اجرای طرح یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی گفت: با اجرای این طرح در گیلان، مراکز پاسخگویی به مردم 3.2 برابر رشد داشته است.
همچنین مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان در این مراسم در خصوص طرح آبرسانی به 8 روستای استان گفت: با بهره برداری از این طرح، جمعیتی بالغ بر 7 هزار و 400 نفر در شهرستان های رشت، صومعه سرا، سیاهکل، شفت، رودسر و املش از نعمت آب شرب سالم برخوردار شدند.
سید محسن حسینی، اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح را 81 میلیارد ریال ذکر کرد.
وی ظرفیت تامین آب این روستاها را 23 لیتر بر ثانیه عنوان و تصریح کرد: برای آبرسانی به این تعداد روستا 25 هزار متر لوله گذاری خطوط انتقال و توزیع اجرا و 330 مترمکعب مخزن ذخیره احداث شد.
حسینی با اشاره به گذشت یکسال از یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی گیلان گفت: در این مدت با بهره مندی از همه ظرفیت های موجود در تاسیسات آبرسانی شهرها و روستاهای استان و افزایش ظرفیت تولیدآب جهت پایداری خدمات آبرسانی، 294 روستای گیلان از آب با کیفیت برخوردار شدند.
وی افزود: اجرای طرح یکپارچه سازی، تاثیر خوب و مثبتی در پایداری خدمات آبرسانی به روستاها داشته است.
بنابراین گزارش؛ امروز در هفته چهل و چهارم پویش #هرهفته- الف-ب-ایران طرح آبرسانی به 400 روستا در 7 استان کشور با هزینه ای بالغ بر 3 هزار میلیارد ریال بطور همزمان از طریق ویدئوکنفرانس با حضور وزیر نیرو افتتاح شد که طرح آبرسانی به 8 روستای گیلان نیز بطور رسمی به بهره برداری رسید.
 

تصاویر
  •  افتتاح طرح آبرسانی به 8 روستای  گیلان از طریق ارتباط تصویری با وزیر نیرو
  •  افتتاح طرح آبرسانی به 8 روستای  گیلان از طریق ارتباط تصویری با وزیر نیرو
  •  افتتاح طرح آبرسانی به 8 روستای  گیلان از طریق ارتباط تصویری با وزیر نیرو
  •  افتتاح طرح آبرسانی به 8 روستای  گیلان از طریق ارتباط تصویری با وزیر نیرو
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری