X
پیام مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان به مناسبت روز ملی آب1

 پیام مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان به مناسبت روز ملی آب1

مهندس هرمزی رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان به مناسبت 13 اسفند ماه فرا رسیدن روز ملی آب پیامی صادر کرد.
چهارشنبه، 13 اسفند 1399 | Article Rating

مهندس هرمزی رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان به مناسبت 13 اسفند ماه فرا رسیدن روز ملی آب پیامی صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گلستان ، متن پیام ارسالی به شرح ذیل می باشد :

وجعلنا من الماء من کل شیء حی(انبیاء آیه 30) و هر چیز زنده ای را از آب قرار دادیم.

آب مایه حیات است ، نقش و اهمیت آب در سوره ها و آیات متعدد قرآن شریف نشان دهنده با ارزش بودن این ماده حیاتی است ،مردمان ایران زمین نیز از دیرباز به ارزش آب به عنوان یک ماده ارزشمند و حیاتی آگاهی داشتند چرا که سدهای قدیمی و آثار باقی‌مانده از شبکه های آبیاری و قناتهای قدیمی نشان می دهد که مردم ایران زمین همواره در صدد مقابله با کم آبی بوده اند که این مشکل و وجود بیابان های خشک موجب حرمت گذاشتن مردم به آب شده و این اعتقاد تا کنون نیز ادامه دارد.

ایران به عنوان یکی از کشورهای واقع در کمربند خشک کره زمین با مشکل کم آبی مواجه است، رشد فزاینده جمعیت و نیاز به محصولات کشاورزی و دامی و محدودیت منابع آب و خاک به عنوان بستر اصلی تولیدات کشاورزی مسئله کم آبی را به گونه ای بسیار جدی فرا روی کشور قرارداده است. در واقع خشکسالی نیز به عنوان یک پدیده طبیعی همچون سایر پدیده های طبیعی به مدد دانش، آگاهی، برنامه ریزی، اصلاح الگوی مصرف و مدیریت صحیح، قابل پیش بینی و کنترل است و خسارت های ناشی از آن را می توان به حداقل رساند.

امروزه موضوع تغییر اقلیم و مشکلات ناشی از آن از بحران ‌های اساسی مدیریت منابع آب می باشد و از طرف دیگر با توجه به اینکه آب های زیرزمینی یکی از مهم‌ترین منابع تامین آب می باشد تحلیل اثرات تغییر اقلیم بر آب های زیرزمینی و تخمین دقیق میزان تغذیه آنها در دوره آتی ضرورت می یابد. تغییرات اقلیمی نه تنها بر میزان ذخایر آب تاثیر گذاشته و باعث ایجاد خشکسالی یا سیلاب می‌شود، بلکه بر کیفیت آن نیز اثر گذار خواهد بود.

این روزها بحران ویروس کرونا در سراسر جهان اهمیت آب و مسوولیت اجتماعی در برابر آن را به همگان نشان داد بدین معنا که همه افراد جامعه در مقابل تامین و مصرف بهینه این مایه حیاتی مسئول هستند چرا که در غیر این صورت بی توجهی و عدم پذیرش مسوولیت اجتماعی افراد در برابر آب متوجه کل جامعه می شود. همچنین لزوم تامین آب پایدار و سالم برای هموطنان در این شرایط ، مسئولیت اجتماعی ما را بیش از گذشته حساس نموده است تا با کمترین خسارت شرایط فعلی را پشت سر بگذاریم.

 اینجانب 13 اسفندماه روز ملی آب را به تلاشگران این عرصه در صنعت آب و فاضلاب تبریک عرض نموده و امیدوارم مسئولیت اجتماعی و آگاهی جمعی در زمینه مصرف و سازگاری جهان با منابع آب روز به روز افزایش یابد .

 

تصاویر
  • پیام مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان به مناسبت روز ملی آب1
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری