X
آیین رونمایی از ۳۵ طرح آب و برق
با حضور وزیر نیرو برگزار شد:

 آیین رونمایی از ۳۵ طرح آب و برق

سی و پنج طرح سازوکاری صنعت آب و برق، طی مراسمی با حضور وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به بهره‌برداری رسید. در این مراسم که در قالب هفتهٔ چهل و سوم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران برگزار شد، حمیدرضا جانباز مدیرعامل آبفای کشور با معرفی طرح‌های مهم ساز و کاری، هدف از اجرای آن را ارتقای فرایندها و چابک‌سازی در ارائهٔ خدمات عنوان کرد.
یکشنبه، 10 اسفند 1399 | Article Rating

طرح‌های تنوع در تأمین منابع مالی، استفاده از ظرفیت شوراهای اسلامی شهرها، مشارکت بخش خصوصی در احداث تصفیه‌خانه‌ها و آب شیرین‌کن‌ها از جمله طرح‌های مورد اشاره در سخنان جانباز است.

جانباز در ادامه با رونمایی از سامانهٔ «مدیریت ارتباط با مشتریان» گفت: «این سامانه در حال حاضر با ۱۵ شرکت شروع به کار کرده و تا پایان سال، همهٔ شرکت‌های آب و فاضلاب به این سامانهٔ برخط متصل خواهد شد و متولیان خدمات‌رسانی به مشترکین، مطلع می‌شوند که درخواست مشترکین کدام است، زمینهٔ اتفاقات در کدام مناطق و در چه بازهٔ زمانی بیشتر است.»

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور همچنین کارکردهای مختلف سامانهٔ ارتباط با مشتریان را -شامل داشبورد حوادث آب، داشبورد حوادث فاضلاب، داشبورد خدمات مشترکین و بازخورد مشترکین- برشمرد و افزود که طی توافقات منعقده با سازمان‌هایی چون پُست جمهوری اسلامی، اطلاعات مکان‌محور نیز در این سامانه وارد و عملیاتی خواهد شد.

جانباز در ادامه با تشریح اقدامات انجام شده در راستای تأکید وزارت نیرو برای توجه بیشتر به روستاییان گفت: «هم در قالب این طرحِ سازوکاری و هم با یکپارچه‌سازی خدمات شهری و روستایی، سعی کردیم که فرصت بیشتری به بخش روستایی بدهیم؛ به نحوی که تعداد مراکز خدمت به روستاییان از ۴۳۹ به ۱۲۴۰ مرکز در کلیهٔ شهرهای کشور ارتقا پیدا کرد. همچنین با همسان‌سازی مدیریت در بخش آب و فاضلاب شهری و روستایی، سرعت و کیفیت خدمات‌دهی به روستاییان افزایش یافت.»

وی در معرفی سازوکار بعدی ذیل عنوان «شفافیت فرایندها و توسعهٔ دولت الکترونیک» گفت که در شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، ۲۰ دستورالعمل و اسناد همسان تهیه و به استان‌ها ابلاغ شد که از کارکردهای آن، توضیح روند کار و فراهم کردن امکان پایش برای ستاد است.

جانباز همچنین در خصوص پیشرفت‌های سازوکاری در نظام مدیریت دارایی‌ها گفت: «کوشش کردیم که با همکاری مؤسسهٔ ملی استاندارد، راهنمای مدیریت دارایی‌ها و سامانه‌های تأمین آب و فاضلاب را تدوین کنیم که اولین نمونه از این نوع در صنعت آب و فاضلاب است.»

وی در ادامهٔ سخنان خود، به ارائهٔ آمارهایی از اجرای طرح «آب امید» پرداخت و گفت: «از حدود ۲۶ میلیون مشترک خانگی، حدود ۴ میلیون مشترک کم‌مصرف داریم که هدف‌گذاری این طرح است؛ البته ترغیب مشترکین پرمصرف به مدیریتِ مصرفِ خود از اقدامات ما خواهد بود. حدود ۱.۸ ٪ حجم مصرف آب، مربوط به مشترکینی است که مشمول این طرح خواهند شد.»

حمیدرضا جانباز در پایان این مراسم، به وزارت نیرو اعلام کرد که طبق مصوبهٔ دولت، در خرداد سال ۱۴۰۰ زمینهٔ ارائهٔ گزارش توجیهی برای شورای اقتصاد فراهم خواهد شد.

تصاویر
  • آیین رونمایی از ۳۵ طرح آب و برق
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری