X

 وزیر نیرو در آیین گشایش طرح آبرسانی به ۴۱ روستای فارس: جمعیتی بالغ بر ۲۹۷۸۸ نفر از جمعیت روستایی فارس از مزایای این طرح بهره مند شدند.

وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران در ارتباط تصویری با آیین گشایش طرح آبرسانی به ۴۱ روستای فارس که در چهل و دومین هفته از پویش سراسری " هر هفته الف – ب – ایران" برگزار گردید، گفت: با بهره برداری از این طرح ۲۹۷۸۸ نفر از جمعیت روستایی استان فارس از خدمات با کیفیت آبرسانی بهره مند شدند.
ﺳﻪشنبه، 05 اسفند 1399 | Article Rating
به گزارش روابط عمومی شرکت آبفا استان فارس، در ادامه ی پویش سراسری " هر هفته الف – ب – ایران" وزارت نیرو و در چهل و دومین هفته از این پویش ملی ، در مراسمی با حضور رضا اردکانیان وزیر نیروی جمهوری اسلامی و حمید رضا جانباز مدیر عامل شرکت مهندسی آبفا کشور( ارتباط تصویری )، رضایی کوچی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، حجت الاسلام والمسلمین گشول امام جمعه ی شهرستان کوار، علی بوستانی مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس، مدیران صنعت آب و برق استان و جمعی از مدیران کل و مدیران اجرایی استان فارس، اشکان کاظمی فرماندار واعضای شورای اداری شهرستان کوار، با ارتباط تصویری وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت مهندسی آبفا کشور با محل افتتاحیه( شهرستان کوار) ، طرح آبرسانی به ۴۱ روستای استان فارس ، با صرف اعتباری بالغ بر ۷/۳۲۶ میلیارد ریال، وارد مدار بهره برداری شد.
گزارش روابط عمومی شرکت آبفا استان فارس، در آیین بهره برداری از این پروژه های آبرسانی و پیش از دستور آغاز بهره برداری از طرح آبرسانی مذبور، علی بوستانی مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس طی سخنانی ضمن ابراز خرسندی از حصول توفیق بهره برداری ازطرح آبرسانی به ۴۱ روستای دیگر از روستاهای استان فارس با فرمان وزیر نیرو، گفت: در راسـتای رسالت خدمت رسانی دولت تدبیر و امید به روستاهای محروم ، شرکت آب و فاضلاب استان فارس درسال ۱۳۹۸ با پیگیری شرکت آبفا روستایی سابق و از ابتدای سال ۱۳۹۹ پس از یکپارچه سازی شرکت های آبفا شهری و روستایی، عملیات آبرسـانی به تعداد کثیری از روستاهای استان فارس را در دستور کار خود قرار داد. در همین راستا و در مرحله نخست از گشایش طرحهای آبرسانی به روستاهای استان ، در دی ماه سال جاری طرح آبرسانی به ۶۳ روستا در قالب پویش ملی هر هفته الف -ب- ایران به فرمان وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران در مدار بهره برداری قرارگرفت . در مرحله دوم از گشایش طرح های آبرسانی به روستاهای استان فارس طرح آبرسانی به ۴۱ روستا در قالب ۱۶ مجتمع آبرسانی پیگیری و به اتمام رسیده است . پروژه های این طرح شامل : حفر، تجهیز و برق رسانی به ۴ حلقه چاه با آبدهی ۹۲ لیتر بر ثانیه ، احداث ۷ باب مخزن ذخیره آب بتنی با ظرفیت مجموع ۱۴۶۰ متر مکعب، نصب ۲ باب مخزن ذخیره آب هوایی با ظرفیت مجموع ۱۲۰ مترمکعب، احداث ۲ باب ایستگاه پمپاژ آب، اجرای ۴۷۱۰۰ متر خط انتقال آب، اصلاح ۴۱۵۰۰ متر شبکه توزیع آب می باشد که امروز و در ادامه ی پویش ملی هر هفته الف_ ب_ایران به صورت نمادین در روستای فتح آباد شهرستان کوار با فرمان وزیر نیرو در مدار بهره برداری قرار می گیرد. مدیر عامل شرکت آبفا فارس افزود: با گشایش این پروژه های آبرسانی که با صرف اعتـباری بالغ بر ۳۲۶۷۰۰ میلیون ریال آماده بهره برداری گردیده است،تعداد ۸۵۶۱ خانوار (۲۹۷۸۸ نفر) از ساکنین ۴۱ روستا از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند می شوند .
همین گزارش می افزاید: در پایان وقت اختصاص یافته به آیین افتتاح طرح آبرسانی به ۴۱ روستا در استان فارس ، رضا اردکانیان وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران ضمن قدردانی از دست اندر کاران اجرای این پروژه ها، بهره برداری از طرح آبرسانی به ۶۳ روستای استان فارس در دی ماه سال جاری و در ادامه گشایش طرح آبرسانی به ۴۱ روستای دیگر این استان در قالب پویش ملی " هر هفته الف – ب – ایران" را اقدامی ارزشمند و ماندگار توصیف نمود و گفت: ارائه ی این خدمات موجب بهره مندی کمی و کیفی جمعیتی بالغ بر ۲۹۷۸۸ نفر از مردم شریف روستاهای استان فارس از خدمات آبرسانی مطلوب گردیده است. دکتر اردکانیان در ادامه با تأکید بر این مطلب که کاروان پویش ملی هر هفته الف – ب – ایران تا پایان سال به حرکت و فعالیت خود ادامه خواهد داد، فرمان بهره برداری از طرح آبرسانی به ۴۱ روستای استان فارس را صادر نمود.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری